Desktop werkt niet met 20GB RAM?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorion2210

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2010
Goedendag,

Ik heb 2 maanden geleden zelf een pc gebouwd en nu ben ik langzaam aan de RAM aan het upgraden aangezien het geld toen op was.
Had eerst 8 (1 stuk) toen een 4 erbij gekocht, en nu dacht ik dan doe ik er meteen nog 1 van 8gb bij maar nu heb ik de 4 piepjes als ze alle 3 erin zitten?

Het ligt niet aan het bankje want op het moment van schrijven zitten de 2 van 8 erin en ligt de 4gb ernaast.
Wat kan het probleem zijn? Defect moederbord (dat speciefieke deel dan), 8gb + 8gb + 4gb kan niet? Moederbord ondersteunt geen 20? ik weet het niet :S

Specs:
Asrock Z77 Extreme4
i7 3770
16 (hopelijk 20) GB Corsair ValueSelect Ram
MSI GTX 660 TwinFrozr
Windows 7 Home Premium NL

thanks in advance (:

Hoi,

Sorry hoor maar 20 gb geheugen is dat niet wat erg overdreven:) je hebt het geheugen al apart geprobeerd denk ik zo te lezen maar ook de sloten op het moederbord 1 voor 1 geprobeerd?

Laatst bewerkt door een moderator:
@ edmoor ,

Je berichten even samengevoegd ;)oke klopt maar denk dat hij meer gebruikt wordt als game-pc maar is ook maar een mening:D

Laatst bewerkt:
Ik doe vrij veel aan videobewerking vandaar, hoe meer RAM hoe sneller alles renderd dus vandaar.

Ik heb nog niet alle pporten tegelijk geprobeerd. Ik heb het nu trouwens in A1 en A2 zitten, ik las ook dat A1 en B1 beter was, maar toen ik dat deed gaf hij ook de piepjes..

En nee ik heb nog niet alle poorten individueel geprobeerd

For optimal compatibility and stability while overclocking memory
frequency, it is recommended to install one memory module on
DDR3_B2 slot or two memory modules on DDR3_A2 and DDR3_
B2 slots.

Zo geprobeerd?

Nee volgensmij niet, maakt het ook nog uit hoe je het plaatst? Of kan het bijv. 8-4-8 zijn?

Proberen, die 2 gelijke in A2 en B2, dat zal wel werken maar even uitproberen, zo ja, uitzetten, bios resetten en die 4gb in A1 plaatsen en proberen, mis je wel de dual channel.

Waarvoor is de Dual Channel? En bios resetten heb ik nog nooit gedaan, hoe moet dat? :S

Bij dual channel worden de gegevens over 2 reepjes verdeeld, heb je iets snelheidswinst en er zit een clr_cmos jumper op het mobo, die even verplaatsen en terug zetten.
Overigens werkt dual-channel alleen indien het 2 exact dezelfde reepjes zijn en zal wel niet als het apart is gekocht.

Heb even gekeken met een los 8GB bankje. A1 en A2 doen het met een losse en B1 en B2 (denk ik, de 2 rechter doen het vanad de CPU gezien)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan