desktop ziet laptop niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Berichten
370
Heb een netwerkje opgezet via een Router. Op desktop draait XP Prof. Op laptop XP Home. Heb op beide PC's een aantal bestanden gedeeld. Beide PC's zien de werkgroep. De Laptop ziet in de werkgroep ook de desktop en de gedeelde mappen, maar anderom, ziet de desktop niet de Laptop. Ik snap er niets van heb toch alles goed gedaan. Alleen is het vreemd dat bij XP Home ( laptop), bij Mapopties geen mogelijkheid staat om bestanden te delen. Die mogelijkheid staat wel bij de Mapopties van de Prof versie. In de verkenner kan ik wel gewoon de bestanden delen. Wat is er fout. Wie weet raad.

Teun
 
Bij het installeren van je netwerkkaart wel gekozen voor printer en bestands deling. Kun je nu ook nog doen hoor.
En zorg ervoor dat de interne firewal in XP uitstaat.
 
hoe kan ik die fire vinden en uirzetten. ik weet wel dat die bij xp prof uitstaat maar misschien staat hij in xp home wel aan.
 
start - configuratiescherm - netwerkverbinding - lan verbinding.
Daar met rechtermuisknop opklikken dan eigenschappen aan klikken en dan tab geavanceerd.
 
Het vreemde is nu dat er geen tabblad Geavanceerd is in de home versie van XP. Dit tabblad is wel te zien bij de XP Prof versie.
 
Ik gebruik zelf ook de prof versie dus zou niet weten hoe je hier de vuurmuur kunt uitzetten.:eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan