Desktop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Antonisse1

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2008
Mijn desktop start zeer traag op. Het moet bijna zo zijn dat er vertragende factoren zijn geinstalleerd. Er hangen 2 externe harddisks aan (250 GB / 1TB), dit lijkt me echter voor het opstarten geen probleem.

Waar moet ik naar oplossingen zoeken en hoe kan ik mijn computer wat opschonen?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Maar wat duurt precies zo lang? Voordat ie XP/Vista/Win 7 heeft geladen na het inloggen, of voordat ie uberhaupt een besturingssysteem heeft gevonden om te laden?

In het laatste geval komt het waarschijnlijk door je externe harde schijven, deze moeten immers ook doorzocht worden door je pc.

Reactie

Goedenavond,

bedankt voor de reactie. Het opstarten van internet is bijvoorbeeld traag. Voordat ik eigenlijk kan beginnen met de computer is deze al 10 minuten verder.

Bedankt voor de reactie alvast!

Groet,

Kijk eens bij alle opstartende services.

Vista: Start - intypen msconfig - Enter - Tabblad opstarten - Alle onnodige services uitvinken. Even een reboot doen en kijken of het beter gaat.

XP: Start - Uitvoeren (Run) - Zelfde als Vista hierna.

Edit: dingen van Windows en Microsoft moet je laten staan. Behalve Windows Defender, heb je niks aan. Virusscanner is ook wel leuk om te laten staan, maar bijvoorbeeld iTunes, Quicktime, Adobe reader en al die troep kun je makkelijk weglaten.
Drivers van je videokaart (ATI Catalyst, nVidia display drivers) en netwerk moet je ook laten staan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan