Destination Folder Acces Denied (System32\drivers)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartmill

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2008
Berichten
365
Ik probeer in de map C:\Windows\System32\drivers\etc een bestand hosts te vervangen, maar hierbij krijg ik een error. (Engelse windows vista)

Hier staat:

Destination Folder Acces Denied

You need permission to preform this action

Hoe zorg ik ervoor dat ik hier toegang tot krijg? Volgens de eigenschappen heb ik al 'full acces', maar het werkt nog steeds niet.
 
Ik zou het bestand niet vervangen, maar simpelweg wat er in het nieuwe hostsbestand staat erbij voegen, kladblok is hier prima voor.
Je moet het programma waarmee je het aanpast eerst als administrator uitvoeren (rechtermuisknop -> Als Administrator Uitvoeren).
Je kunt ook het programma Hostsman gebruiken om hosts aan te passen.
 
Even een toevoeging op "wat er in het nieuwe hostsbestand staat erbij voegen":
Dat werkt niet zomaar, net zoals het niet zomaar werkt om het huidige hosts bestand te vervangen door een andere.
Als je knip-en-plak werk wilt gaan doen: Open het Windows hosts bestand op de volgende manier:
a. Maak een snelkoppeling naar: notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
b. Rechtsklik op de snelkoppeling en kies voor "Als Administrator uitvoeren"
c. Doe je aanpassingen (danwel knip-en-plakwerk) en sluit kladblok met het rode kruisje. Geef ja op de vraag of je de wijzigingen wilt opslaan.

PS: Er is veel anti-malware programmatuur die wijzigingen in het hosts bestand tegenhouden of (minstens) melden.
PS2: Laat ik de tip aub niet gegeven hebben voor het omzeilen van activatie van gejatte software... Daar ben ik namelijk faliekant tegen.

Tijs.
 
Bedankt tijs, de snelkoppeling werkt. Deze kan ik ook uitvoeren als administrator, maar als ik vervolgens probeer het geheel op te slaan, dan krijg ik de volgende melding (dezelfde als ik hem 'gewoon' open, aanpas en probeer op te slaan):

Cannot create the C:\Windows\System32\drivers\etc\hosts file.

Make sure that the path and file name are correct.

Dit is dus hetzelfde als 'normaal'
 
Dan zal je anti-virus wijzigingen niet toestaan, lijkt me zo. Kijk daar dus naar.

Even voor je beeldvorming: als je rechtsklikt op hosts en Eigenschappen kiest en dan tabblad Beveiliging dan zullen (standaard) de rechten zo staan:

SYSTEM: (o.a.) Volledig beheer
Administrators: (o.a.) Volledig beheer
Gebruikers: Lezen en Lezen en uitvoeren

Staat dat bij jou ook zo, dan zal (99% zeker) het hosts bestand beveiligt zijn door je anti-virus / anti-malware programmatuur. Daar hintte ik al naar.

Tijs.
 
Je hebt helemaal gelijk! Ik kon hem nu zó kopiëren en plakken! Hartstikke bedankt voor je hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan