Detail om te zien of map leeg is

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Meubilair
Lid geworden
13 jun 2016
Berichten
9.666
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H@S en Office 2021 Prof Plus
Soms heb ik 1500 mappen en wil direct zien in de tree/venster welke mappen leeg zijn. Om telkens op iedere map te gaan staan en dan zie je > Lege map is veel werk. Het is vandaag 18 mei 2021 en de vraag staat ook ook jaren op internet. Dus lijkt mij dat er nu wel een oplossing voor is. Wie weet die?

Het gaat niet om Lege mappen in serie te verwijderen!
 
Ook opzoeking gedaan en het blijkt een 'feature' te zijn dat MS nog steeds niet geimplementeerd heeft.
Ze waren het blijkbaar wel van plan want hebben bij de Explorer View een kolom "file count" voorzien, maar hebben het nog steeds niet geimplementeerd !!!

De enige mogelijkheid is blijkbaar het runnen van een utility zoals TreeSize, maar dat moet dan periodiek en produceert een listing, dus niet on-the-fly visueel zichtbaar in je Explorer venster.
 
Met Total Commander kan het ook niet in één keer, maar daarmee kun je wel in een mappenoverzicht m.b.v. de spatiebalk per map zien hoe groot de inhoud is. Je kunt dus vrij snel door de mappen heen om te kijken of er wat in zit.
Total Commander.png
Dus een iets beter alternatief dan Verkenner :). Sowieso een programma waar je (meer) leuke dingen mee kan doen.
 
Daar ga ik dan eens naar kijken. Zou mooi zijn als je zoals in die screenshot van OctaFish in één keer kunt zien dat de map leeg is. Geen grootte en rood weergegeven. Bedankt.
 
Ik zie zo gauw niet hoe mc krachtiger is; het scherm oogt simpeler en je kunt de inhoudsgrootte niet laten zien :). Maar ik zal er eens mee stoeien. Ik vind Total Commander voorlopig krachtig genoeg :).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan