Details in Windows 7 Contactpersonen

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Hulk

Gebruiker
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
519
In W7 contactpersonen en ook wel andere mappen kun je details zoals straat, telefoon, functie, bijnaam etc., etc., in kolommen aangeven. Echter dan heb ik een map gedaan dan kun je alle andere mappen ook nog eens een keer doen en bij 'tig' submappen begint dat knap te vervelen.

Hoe kan ik dat bereiken voor die betreffende hoofdmap. Waar wordt die instelling opgeslagen?
 
Hoi,
kun je wat duidelijker aangeven waar het hier om gaat? Bedoel je Windows Live Mail?
 
Mapweergave onthouden.jpg

Hetzelfde principe zit ook in Windows Live Mail maar ik bedoel de details in > Contactpersonen van W7.
 
Hoi,
bij mapopties>weergave bovenin klikken op "Op mappen toepassen" (U kunt de weergave die u voor deze map gebruikt (b.v. details of tegels) op alle mappen van dit type toepassen).
 
Volgens mij heeft dat betrekking op de weergave zelf zoals details, tegels en pictogrammen. Lezen we dan goed dan staat er vervolgens op alle mappen van dit type toepassen. Echter er is niemand op Google te vinden, die wil riskeren dat het sjabloon op alle mappen op de pc wordt toegepast en ik ook niet, dan zou de ramp niet te overzien zijn!

Microsoft heeft dit onduidelijk aangegeven. Er had moeten staan de indeling/details in alle submappen van deze map toepassen.
 
Laatst bewerkt:
Ben het met je eens dat het beter/duidelijker had gekund. Heb het trouwens zelf ook zo ingesteld.
In principe heb je de volgende maptypen:
documenten
afbeeldingen
muziek
video's
diverse bestanden
je zou dus de mappen waar dat van jou op van toepassing is bij eigenschappen>aanpassen v.d. map kunnen benoemen naar "optimaliseren voor diverse bastanden" dan klik je op "op mappen toepassen" dan zouden alle mappen die het kenmerk "diverse bestanden" er hetzelfde moeten uitzien.
Dus als je onder b.v. details aanpassingen doet geldt dat ook voor die andere mappen die dat kenmerk hebben.
Waar het op neerkomt volgens mij is te kijken welk kenmerk een bepaalde map heeft gekregen.
Update:je moet ook het volgende aanvinken bij het instellen v.d. map "Deze sjabloon ook op onderliggen mappen toepassen".
 
Laatst bewerkt:
Contactpersonen staat daar ook wel bij. En dit sjabloon toepassen op alle onderliggende mappen heb ik wel aangevinkt maar dit maakt voor de kolommen (details, straat, postcode e.d.) niets uit en wordt niet overgenomen van de hoofdmap. Jij bedoelt de mapweergave details, tegels, pictogrammen e.d.
 
Ik heb net een test gedaan in de map contactpersonen (die ik toch niet gebruik) ik heb eerst een nieuwe map gemaakt met daarin weer een submap.
In de eerste map heb ik verschillende veranderingen aan de details aangebracht zoals kolombreedte en kolommen toegevoegd e.d. De map optimaliseren voor contactpersonen stond er dus al, toen heb ik onder mapopties>weergave op de optie "op mappen toepassen" geklikt en voila toen was de submap wél meeveranderd.
Wel onder C:\gebruikers\mijn account\contactpersonen
 
Laatst bewerkt:
Dus jij hebt straat, postcode , woonplaats die in de hoofdmap staan en die niet staan in de submap daar dan ook geplaats gekregen? En hoe zit het met andere mappen op de pc? Hebben zich die niet aangepast en staan die nog volledig hetzelfde?
 
Ja, met die andere mappen is niets gebeurd. Als je 't niet vertrouwd doe dan eerst een systeemherstelpunt maken voor je begint.
Ik heb die 2 mappen wél in de hoofdmap aangemaakt, dus eerst map 1 en daarin submap 2. Dus als je alles in de hoofdmap aanpast naar je zin, zullen alle submappen die je daarin aanmaakt zich aanpassen aan de hoofdmap als je die actie doorvoert.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan