Detecteren LAN netwerk met VPN

Status
Niet open voor verdere reacties.

RB85

Gebruiker
Lid geworden
4 jun 2010
Berichten
55
Hallo allemaal,

Ik draai thuis een webserver waarop ik een een soort van routing pagina het draaien met php. Op deze pagina controleer ik of de client zich binnen mijn LAN bevind, en wanneer dat zo is stuur ik hem door naar een bepaalde interne url. Hiervoor heb ik altijd $_SERVER['REMOTE_ADDR'] gebruikt en dit heeft ook altijd prima gewerkt.

Echter heb ik nu sinds kort een VPN server geïnstalleerd waardoor ik ook van buiten mijn LAN de pagina's kan bereiken. Alleen nu werkt dus de routing pagina niet meer omdat mijn extern IP adres niet herkent wordt door het script.

Is er een mogelijkheid om met behulp van PHP (of eventueel Javascript) te controleren of mijn interne url's bereikbaar zijn? Bijvoorbeeld een soort van ping naar het interne adres van mijn webserver?

Alvast bedankt.
 
Volgens mij moet het voldoende zijn als je de virtuele IP-adressen die de VPN server gebruikt toevoegt aan het script en dan als in intern IP-adres, dus alsof de cliënt zich in binnen het LAN bevindt.
 
Bedankt voor je reactie Tiborv. Maar helaas werkt dit dus niet. Het IP welk gezien wordt door de webserver is het externe adres. Het virtuele IP adres kan ik nergens opvragen helaas.
 
Het is de VPN server die ik op mijn Synology NAS heb geinstalleerd. Hier draait ook de webserver op. Het is een eigen service van Synology dus.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan