Detectie virus bij Avira Antivir

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shankie

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo,

vandaag kwam er een melding van Antivir binnen dat er een virus of ongewenst programma aanwezig is in de map System Volume Information. Het probleem is dat deze map ontoegangkelijk is. Wat kan ik het beste met dit virus doen? In quarantaine zetten?

Mvg,

Rutger

Laatst bewerkt:
Je kan het beste de hele map legen, misschien zit er nog wel meer rotzooi in.
Doe hiervoor het volgende:

1) Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.

Succes.:)

quarantaine welles nietes

Avira is mij bekend in die zin dat ik weet dat bij bepaalde instellingen iets als verdacht wordt beschouwd, het hoeft dan nog niet een 'code rood' te zijn. Ik zou in quarantaine plaatsen en even aanzien of er veranderingen optreden, je kan altijd weer terugplaatsen.

Wil je echt zekerheid : kijk wat Avira aangeeft, wat is de naam v d file / prgr en welke naam voor het virus. je kan dan makkelijk op internet even checken of het echt gevaarlijk is.

Samengevat, altijd, als je NIET echt zeker :o:confused: bent, even in quarantaine plaatsen :)!

Suc6 Leon25

Je kan het beste de hele map legen, misschien zit er nog wel meer rotzooi in.
Doe hiervoor het volgende:

1) Ga naar Start, klik met rechts op Deze Computer en kies voor Eigenschappen, ga dan naar het tabblad
Systeemherstel en zet een vinkje voor Systeemherstel uitschakelen.
Start de pc opnieuw op en doe hetzelfde maar haal het vinkje weg.

Succes.:)

Deze actie had ik al eerder ondernomen. Heb het bestand even in quarantaine gezet. Alles blijkt verder goed te werken.

Avira is mij bekend in die zin dat ik weet dat bij bepaalde instellingen iets als verdacht wordt beschouwd, het hoeft dan nog niet een 'code rood' te zijn. Ik zou in quarantaine plaatsen en even aanzien of er veranderingen optreden, je kan altijd weer terugplaatsen.

Wil je echt zekerheid : kijk wat Avira aangeeft, wat is de naam v d file / prgr en welke naam voor het virus. je kan dan makkelijk op internet even checken of het echt gevaarlijk is.

Samengevat, altijd, als je NIET echt zeker :o:confused: bent, even in quarantaine plaatsen :)!

Suc6 Leon25

Maar dat heeft elke virusscanner hoor Leon. Het klopt dat AntiVir vrij snel een melding geeft dat er wat aan de hand is, maar vaak is dat ook wel zo. Of het echt erg is, is een tweede maar het is wel wat.

@ Shankie,

Oke, we kijken hoe het verder loopt.

Avira en hopenlijk goede afloop

Maar dat heeft elke virusscanner hoor Leon. Het klopt dat AntiVir vrij snel een melding geeft dat er wat aan de hand is, maar vaak is dat ook wel zo. Of het echt erg is, is een tweede maar het is wel wat.

@ Shankie,

Oke, we kijken hoe het verder loopt.

Hopenlijk alles OK ..... Ja, Avira is typisch, maar ik weet bij bepaalde instellingen ( dection levels high etc. ) kan het wel eens meevallen :) onderschat trouwens Avira niet ( misschien dat jij die ervaring ook al eens hebt opgedaan : het ontdekte soms al virus, niet herkend door enkele andere niet gratis scanners .....

Wat betreft de system volume information : ik heb even iets gecheckt daar ik toch in een backup periode zit : na het legen loopt alles wat voor mij van belang is steeds erg goed. je hebt wel in systeemherstel je controlepunt herstelpunt nieuw, datum en tijd van legen van die map. Als er belangrijke eerdere datums zijn dan zou het jammer zijn als er geen virus was, want dan zijn die herstelpunten weg. Maar das dan alleen van belang indien je verder geen gebruik maakt van andere mogelijkheden tav image / backup dan XP .....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan