Detecting IDE drivers...............

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre27

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2001
Hallo,
nadat ik de computer aanzet komt er bijna gelijk te staan:
Detecting IDE drivers...................
en verder doet hij niets meer.
Ik kan niet in de bios komen, omdat het bericht nog niet verschenen is om del in te drukken, geen enkele toets werkt trouwens.
Mijn brander opent wel als ik op de öpen"toets druk, maar mijn cd-rom kan ik niet openen, die is dood, mijn harde schijf blijft lopen!!!
Bij het zoeken heb ik verschillende andere problemen bekeken met IDE drivers, daar moet altijd iets in het bios veranderd worden, maar nogmaals, daar kan ik niet bij !!
Ik heb een PentiumIII 666Mhz computer en draai Windows-XP-prof.
Soms is het mogelijk, nadat ik tiental keren de spanning heb uitgeschakeld, dat hij ineens normaal opstart, maar vanavond heb ik dat wel dertig keer gedaan, zonder resultaat.
Probleem?????
groetjes
Pierre

Kijk eens of de batterij op je mobo nog wel power heeft.
Even uitwisselen en opnieuw opstarten kijken wat die dan doet.

Battery wissel MoBo!!!!

Rene,
de battery had nog genoeg power, nadat ik hem had doorgemeten, mijn compu is drie jaar oud, dus het had gekund.
Ik heb er toch maar een nieuwe CR 2032 ingezet, omdat je nooit weet, .............echter GEEN RESULTAAT!
Omdat mijn brander wel open kon (reageerde) en mijn cd-rom niet, heb ik deze afgekoppeld, ik had de kast nu toch open en nu start mijn compu weer zoals vanouds!!!
Ik heb geen nieuwe cd-rom, heb ook niets veranderd de laatste tijd, dus daar lag het niet aan, de cd-rom daarna weer aangesloten en hij reageert weer, terwijl de compu ook normaal opstart.
Ik ben nu dit bericht aan het typen, zodoende weet ik niet of het nu blijvend is of dat hij weer kuren krijgt!!!
Maar als het blijvend is, dan vink ik wel aan, dat het probleem is opgelost.
Dank je voor je reaktie.
groetjes
Pierre

Hallo,
tot op heden is mijn compu totaal al 6 maal zonder problemen opgestart, dus het mankement zal wel iets te maken hebben gehad met de cd-rom!!!!
WAT, dat is mij niet bekend!!!!
Dit wilde ik even melden.
groetjes
Pierre

Nou perfect toch...je weet in ieder geval waar je het zoeken moet.
Misschien dat de kabel een beetje losgeraakt was. Misschien gaat de cd-rom de geest geven, maar dan merk je het vanzelf als je hetzelfde euvel vaker krijgt.

Mvgr, René.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan