Detecting ide drives duurt heel lang.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rapattack

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Hallo,

Een tijdje geleden kreeg ik de melding van zwevende bestanden (zie ander topic) en toen werd mij gezegd dat de harde schijf bijna aan zijn einde was (?)

Nu duurt het wel héél lang voor mijn pc opstart, dat heeft hij nog nooit gehad. Ik denk dat het probleem hem ligt bij dectecting IDE drives. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen, zonder een nieuwe harde schijf te kopen?

Weet iemand ook waneer mijn harde schijf écht bijna aan zijn eind is?

Bedankt.

Je zou eens kunnen proberen met het programma HDD Health om je hardeschijf te testen. Dit programma kan je vinden op:
http://www.panterasoft.com

In je bios kan je ook aangeven voor elke ide poort wat hierop is aangesloten. Dan is het niet meer nodig dat de computer iedere keer bij het opstarten gaat kijken wat er op de IDE poorten is aangesloten. Dit zorgt ook dat het opstarten wat sneller gaat.

Laatst bewerkt:
Wat is lang duren vooraleer die opstart?
Staat er dan op je scherm dat die de hardware dedecteerd?
Heb je de laatste tijd nieuwe hardware bijgeplaatst?
Onkoppel anders alle hardware buiten je hd en start je pc dan eens op en nadien alles één voor één terug aankoppelen zodat je kan zien wat en met welk apparaat je pc te traag opstart.
Een volledige herinstallatie verhelpt zo'n problemen ook al weleens.

Je hd kapot dat hoor je door tikkende geluiden.

Bedankt, ik zal mijn harde schijf eens testen..

Lang duren: langer dan normaal, een 2-tal minuten (bij de ide-drivers, de rest niet meegeteld)

Er is de laatste tijd geen nieuwe hardware bijgeplaatst.

Dus, het lijkt er niet op dat de hd (bijna) stuk is?

rapattack zei:
Bedankt, ik zal mijn harde schijf eens testen..

Lang duren: langer dan normaal, een 2-tal minuten (bij de ide-drivers, de rest niet meegeteld)

Er is de laatste tijd geen nieuwe hardware bijgeplaatst.

Dus, het lijkt er niet op dat de hd (bijna) stuk is?
Kijk hier ook nog even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan