Detecting IDE Drives........

Status
Niet open voor verdere reacties.

morture

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2004
Berichten
20
Ok ik heb een probleem sindskort is het zo, dat elke keer als ik mijn computer opstart hij vast loopt op het scherm met detecting IDE drives,. Ik kan ook niet naar de BIOS enzo ik kan niets doen op dat moment, maar Als ik dan ongeveer 20 keer spanning eraf doe en er weer op start hij een keer op. Hoe kan ik dit verhelpen? In andere topics vond ik niet echt mijn antwoord hierop dus als jullie mij alsjeblieft kunnen helpen:).


alvast bedankt,

Hier onder een paar foto's van mijn computer van binnen ik dacht dat ik misschien daar iets kon doen maar ik weet nog niet wat. Of als jullie me kunnen uitleggen aan de hand van de foto's wat ik moet doen. :thumb:



 
Steekt je flatkabel wel goed in de ide poort: zit die goed vast? Heb je aleens een andere gebruikt?
Ik zie dat ge een zwarte kabel vastgebonden hebt aan een flatkabel: waarom?
 
Ik heb niets gedaan aan mijn pc ik heb hem zo gekocht en eerlijk gezegd weet ik ook niet precies wat je bedoelt :eek: wat is een flatkabel?:eek:
 
Dat is een kabel die tussen de idepoort zit en je hd en cdroms enz.
Dat is dus die brede grijze kabel.
 
Volgens mij zit hij goed vast ik kan hem niet verder erin duwen maar er ook niet uithalen geloof ik of ik ben bang dat ik hem kapot maak moet ik er iets mee doen dan?
 
Hoi had het zelfde probleem, heb het net opgelost,

haal alle Flat kabels los die van het moederbord naar het diskette station, Cd-rom, CdR-w gaan, behalve die van de Hd naar het moederbord.
en start hem opnieuw op, kijk nu of hij doorstart.
Is dat zo? steek dan de Flat kabel van het diskette station weer in het moederbord en in het diskette station.

start hij op? dan hehaal je de procedure tot dat je alle stations heb gehad of tot dat je het station heb gevonden waar de fout zit.

Bij mij was het de Cd-rom, heb er een nieuwe in gestoken en het probleem was opgelost


Misschien is dit bij jou ook zo

:thumb:
 
ok ik wil dat best doen maar het probleem is dat ik niet weet hoe ik de flatkabels loskoppel misschien als je een foto die ik maakte iets edit waarop ik kan zien hoe je het bedoelt want ik krijg hem er niet echt uit of ik doe het verkeerd :eek: :eek: sorry ik ben niet echt een genie met computer onderdelen etc.
 
Ik heb er rode stippen bij gedaan die moet je eruit trekken
Ook die van het diskette station, die kon ik helaas niet zien
Die met de blauwe stip moet je laten zitten

Dan een voor een er weer in stoppen en opstarten te beginnen met het diskette station
Ok?
 

Bijlagen

  • 33iw.jpg
    33iw.jpg
    54 KB · Weergaven: 111
je zag het diskette station niet omdat dat er niet inzit bij mij maar ik heb dus eerst alle 2 eruit gehaald de brander en de dvd speler en toen startte hij ook al niet door en dan 1 voor 1 erin gedaan en geen enkele keer startte hij in 1 keer door :( :confused: heeft iemand nog een idee? ik moet elke keer 30 keer spanning erop en eraf doen voor hij het doet
 
Dan weet ik het ook niet meer, in iedergeval bij mij was het de Cd-rom waardoor hij niet meer opstarte.



Iemand anders nog een idee voor dit probleem?????:confused:
 
Heb je de laatste tijd soms een apparaat bijgestoken?
Trek alle flatkabels los van je moederbord en start dan je pc.
(hij doet dus normaal niets maar in je bios moet je kunnen nu).
Steek daarna alleen de kabel van hd in. (dus: er is geen enkel ander apparaat aangesloten dan je hd). Nu moet die gaan.
Gaat die nu nog niet dan steek die kabel in een andere idepoort (normaal heb je er twee of meer en die zitten bijeen).
Gaat het nu nog niet dan weet ik het ook niet meer.
Zorg wel dat je videokaart er goed in zit en dat je hd van stroom is voorzien!!!

Doe dit maar eens eerst allemaal.

succes
 
Vanmorgen overkwam mij hetzelfde....

Bij het opstarten bleef de pc hangen en het laatste wat zichtbaar was was de tekst Detecting IDE devices. In de setup van het bios komen lukte niet, opstarten vanaf cd/dvd speler lukte niet (= ook een ide device...) Er was ook een hoge zachte fluittoon hoorbaar...

Ik had geen nieuwe hardware ingebouwd en de pc ook niet open gehad voor langere tijd.

Hierop alle bedrading van de achterkant losgemaakt. de pc behuizing open en met een luchtbedpomp flink binnen in al het stof weggeblazen.

Hierna de boel weer aangesloten en..... hij doet het weer als vanouds :p :thumb:

Dus voordat je en pc afschrijft... dit kan helpen.

Groet decoef.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan