Detecting ide drives

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronnievos1

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2013
Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum en had een vraag.

Als ik mijn pc opstart krijg ik deze melding detecting ide drives weet iemand war het eventueel aan kan liggen?

Hier bij een foto van het probleem

IMG_0601.jpg

Groeten Ronnie Vos

Lijkt erop dat er óf helemaal geen IDE harde schijven in je computer zitten (dus alleen (de modernere) SATA schijven) óf je hebt wel IDE harde schijven, maar ze zijn kapot (of krijgen geen stroom etc.)
Sinds wanneer heb je die melding? En kun je (als die detectie voorbij is) wel gewoon in Windows komen?

Tijs.

ik kan niet in windows komen maar ik ga morgen alles controleren kabel etc en andere ide schijf en kijken wat er gebeurt.

ik heb alles na gekeken als ik het ide kabeltje van de cd drive loskoppel start hij wel op maar zodra hij er in zit doet hij niks meer dan start hij niet op en krijg ik die melding.

Zou dan verwachten dat de dvd speler/brander kapot is.
Koop een nieuwe, maar weet wel zeker dat die erop past dus ide zou moeten zijn (of koop een externe usb variant als je moederbord usb heeft of een sata variant als er ook sata aansluitingen beschikbaar zijn).

Tijs.

oke bedankt heb nog wel een andere liggen probeer ik die er op en anders een usb variant bedankt het probleem is opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan