• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Determineren in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

RacquetPriority

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2011
Berichten
5
Hallo,

ik ben de eigenaar van Racquet Priority. Racquet Priority is een bedrijfje dat rackets bespant, en op maat maakt van de klant.

Om alle gegevens van de klanten snel terug te kunnen vinden wil ik een excel 'programma'tje' maken. Het is voor jullie waarschijnlijk heel eenvoudig, alleen kom ik er niet uit.

Wat is het idee:
Ik wil verschillende dropdown menu's hebben, die gecombineerd op een bepaald resultaat uit komen.

Uitleg:
Eerste menu: Naam van de klant
Tweede menu: Racket van de klant (wanneer er verschillende rackets van de klant bespannen zijn, als dit niet het geval is hoeft hier dus maar 1 racket te komen).
Derde menu: Datum
Als ik dit ingevult kom ik op de gegevens van 1 racket. (als: Lengte snaar: blabla 24 KG / breedte snaar: blabla 23 KG)

Ik wil hiermee de gegevens kunnen determineren. Ik wil dus als ik alleen de klant selecteer, alle gegevens die bekend zijn over deze klant. Dus alle rackets en alle data wanneer er bespannen is. ETC

Ik heb wel een basis kennis van excel, maar ik kom niet verder dan een dropdown menu waarin ik uit alle klanten kan kiezen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

Met vriendelijke groet
 
Laatst bewerkt:
Hallo RacquetPriority,

Welkom op het forum.
Is filteren geen optie voor je? Je wilt, voor zo ver ik kan opmaken uit jouw beschrijving, via deze weg slechts gegevens zien.
 
Hallo Thoralf,

Filteren kan een optie zijn. Toch zou ik liever gewoon wat dropdown boxen 'inbouwen' om bij de gegevens uit te komen.

Hallo Excel Amateur,

Bedankt, ik ga deze link zo bekijken. Ik heb al meer gelezen over VBA. Is het in VBA ook mogelijk om snel gegevens toe te voegen wanneer er nieuwe klanten zijn?

Met vriendelijke groet
 
Excel Amateur,

Ik kom er nog niet uit.

zijn er mensen die toevallig vrijwillig een macro in elkaar willen zetten als ik de gegevens aanlever haha?
Dan snap ik er mischien iets meer van.
 
Dit is volgens mij meer iets voor MSAccess
 
@Racquet Priority

Plaats een een voorbeeldbestand, ontdaan van gevoelige info.

Daarmee wordt je vast en zeker beter geholpen.

Geef in je bestand dan ook even aan hoe de (gewenste) uitkomst er uitziet.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
Bij deze,
2vty4bo.png

Dit is alleen een voorbeeld afbeelding, ik kom echt geen steek verder met achterliggende gegevens oid.
Hoe kan ik een excel bestand toevoegen?
In het excel bestand staan de gegevens als: Klant / Datum / Snaar / Hardheid
 
In je bestand zie ik niet het formulier dat je bij #8 heeft geplaatst.
Als je dat formulier erbij plaatst, dan kan de code direct in dat formulier worden verwerkt.

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan