• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Deurnummer automatisch bij klantnummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnemonic

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2016
Hallo,
Zou iemand mij kunnen vertellen of hetvolgende mogelijk is?
Het testbestand bestaat uit een deurenplanning.
In gebied K2: P60 Worden orders van klanten verzameld.
Rood is ochtend en blauw is middag
In kolom I is het deurnummer geplaatst.
Nu staat er in kolom T en U de ochtend klanten en in kolom Z,AA en AC de middagklanten
In kolom S vullen wij telkens handmatig de deurnummers in die we uit veld K2: P60 halen.
Dat doen we ook met kolom Y hier vullen wij de middagdeuren handmatig in voor klanten die in kolom Z,AA of AC staan.
De klanten die op één rij staan (bijvoorbeeld 12 en 08 (Z2 en AA2)) zitten altijd in dezelfde wagen.
Nu is mijn vraag kan dit ook automatisch
Als er een klant in gebied T2:U60 ingevuld wordt dat de deurnummer er automatisch bij gezocht wordt in kolom S (rood)
En dit het zelfde met de middag klanten Z2:AC60 en de deurnummer in kolom Y (blauw)
Is dit mogelijk?
Ben benieuwd.
Groet Jan

Bijlagen

Hoi sylvester,
Bedankt voor je snelle reactie en dat je met mij mee wilt denken.
Echter Kolom S en Y is normaal niet ingevuld deze zou ik graag automatisch willen laten invullen door een macro.
In jou voorbeeld haal je de kleur weg uit kolom y dus zit ik te denken om DR in Y1 blauw te maken voor de middagen S1 rood voor de ochtend.
De klanten in bereik T2:U60 staan er altijd al in net als bereik Z2:AC60
Door combinaties te maken in bereik K2: P60 moet de daarbij horende deur uit kolom I overgenomen worden in kolom S of Y.
Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben anders hoor ik het wel van je.
Jan

Een goeden avond Wher,
De variatie die ik van je heb gekregen is helemaal wat ik zoek.
TOP:thumb: ik ben hier helemaal blij mee.
Sylvester hartelijk bedankt met de voorzet :d
En Wher hartelijk bedankt voor de inkoppertje :p
Mijn probleem is opgelost.
Jan

hier een variatie op mijzelf: de kleur is nu optioneel en die hoef je alleen in te vullen als hij anders is dan de kleur van de in te vullen cel:

mnemonic, ik had expres in de vorige versie de formule naast je tabel gezet zo dat je de verschillen met de door jou ingevulde waarden kon zien.
er had ook een fout in de formule kunnen zitten.

nu staan ze waar ze moeten komen.

Bijlagen

:thumb: Bedankt Sylvester dit is helemaal top.
De laatste versie is werkelijk het neusje van de zalm.
Ik dank je hartelijk voor de moeite die je wilde nemen om dit voor elkaar te maken.:thumb:

Beste Sylvester ik hoop dat je me nog een keer wil bijstaan.

Maandag t/m vrijdag werkt perfect en wij zijn er erg blij mee.
Maar nu komt de zaterdag

Ik heb hier de formule toegepast en er blijft een vraagteken staan.
Nu moet deze kijken naar ochtend "groen" en middag "zwart".
Als ik de formule bekijk geeft deze wel bij "resultaat formule" de juiste deur aan maar deze komt niet in de cel te staan.
Wat doe ik hier niet goed?

Bekijk bijlage testbestand.xlsm

Groetjes,
Mnemonic

Zorg er voor dat de font-kleur exact hetzelfde soort groen is, dan werkt de UDF zoals verwacht.

Hoi WHER,
Ik heb net gekeken of er verschil zat in kleur en dit even opnieuw ingesteld.
Volgens gebeurt er niks dan alleen een vraagteken.
Het vreemde vind ik als ik in cel s2 ga staan en op fx druk komt de formule naar voren die geeft daar bij resultaat formule wel de goede deur aan maar laat dit niet zien in de cel.
Dan is de kleur toch goed lijkt mij
Ik heb gekeken met het opnemen van een macro welk nummer groen ik moet hebben en dit ingevuld in beide maar er gebeurd niks
Net als bij zwart heb ik beide voor 1 gekozen

heel vreemd, ik ben nog even met cel AA2 bezig en kies voor de derde optie de kleur zwart en in één keer komen de groene deuren te voorschijn??????
Zitten deze formules elkaar dwars? kan dat? want de zwarte deurnummers heb ik nog niet.
Lijkt me raar want dit heb ik niet met rood en blauw gehad.

In kolom S van blad "Zaterdag" heb ik even de font-kleur aangepast aan het groen dat op blad "Vrijdag" gebruikt wordt, nu komen de deurnummers wel te voorschijn

Bijlagen

Wher je hebt gelijk ook zat er schijnbaar bij zwart nog een verschil in kleur nu ik dit nog een keer bekeken heb en veranderd werkt dit ook weer.
Zal voortaan hier beter naar kijken
Maar wel bedankt dat je me hier even op wou wijzen nu is het wel opgelost:o:o

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan