Devldr16.exe van Soundblaster geeft performance problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yari02

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 jun 2002
Die verrekte file Devldr16.exe (Soundblaster live), die het geluid voor DOS-spelletjes ondersteunt, geeft veel ellende (klopt, met name wat mijn internet-performance betreft).
Zie
http://www.answersthatwork.com/Tasklist_pages/tasklist_d.htm

Het is mij nog niet gelukt het probleem volgens de daar beschrijving op te lossen. Zelfs de reg.key verwijderd en daarna Devldr32.exe geinstalleerd. Alles blijft daarna wel goed werken maar de Regkey - en dus ook de vermelding in Msconfig en ook in het overzicht van Spybot van Devldr16.exe - dient zich na herstarten PC gewoon weer aan. Hoe krijg ik dit voor elkaar.

WinME, 512 Mb, Athlon 1600+, 80 Gb HD

Geplaatst door Yari02
Die verrekte file Devldr16.exe (Soundblaster live), die het geluid voor DOS-spelletjes ondersteunt, geeft veel ellende (klopt, met name wat mijn internet-performance betreft).

Dat kan niet. Een file voor je geluidskaart heeft helemaal geen connecties met je internet-verbinding. Dat daardoor je internet raar doet, kan dus niet.

Ik zie dat je Windows ME draait, nou is dit niet een besturingsysteem te noemen dat stabiel is. Zelfs Windows 98SE is stabieler.

Wat ik dus wil zeggen is dat Windows ME misschien moeilijk doet.

Ik heb van de backgroundprogjes nog andere probleem veroorzakers weggewerkt (Zie in de bijlage van de msconfig), op advies van.......
http://www.answersthatwork.com/Task.../tasklist_d.htm

Zeker het uninstalleren van 'Support for fast searching'
(w.o. probleemveroorzakers mosearch.exe en mosdmn.exe) heeft e.e.a. verbeterd. Het performed momenteel allemaal best behoorlijk. Het enige wat nog vrij lang duurt is het opkomen van mijn startpagina, eenmaal gestart dan gaat verder het aanroepen van 'links' gewoon goed.

(Overigens draai ik ME, omdat bij mij nog altijd XP crashed NA installatie). Maar ik zie dat die topic verwijderd is.

Het is gelukt de Devldr16.exe uit te schakelen en het bestand te werwijderen (Devldr32.exe performt goed). Vreemd is dat Windows na verwijderen van de registerkey (met regcleaner), toch na elke opstart van de PC de register-key weer aanmaakt.
Waar wordt dat door veroorzaakt ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan