DEVLDR16 heeft een fout...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Josss

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2001
Ik krijg de laatste tijd regelmatig de onderstaande foutmelding. Ik kan in principe met de openstaande applicaties verder werken maar het venster blijft pontificaal in beeld. Het is niet te sluiten met muis of met ctrl+alt+delete. Als ik het laatste probeer hangt het systeem en de enige oplossing is de PC uitzetten. Is iemand hiermee bekend en wat te doen? Ik heb laatst mijn soundblasterdrivers geupdate, kan het hiermee te maken hebben?

De melding:

DEVLDR16 heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in
module KERNEL32.DLL op0167:bff88396.
Registers:
EAX=c00309c4 CS=0167 EIP=bff88396 EFLGS=00010212
EBX=0063ffec SS=016f ESP=0053fe98 EBP=00540010
ECX=00000000 DS=016f ESI=00000000 FS=242f
EDX=bff76855 ES=016f EDI=bff79060 GS=0000
Bytes in CS:EIP:
53 56 57 8b 75 10 8b 38 33 db 85 f6 75 2d 8d b5
Stackdump:

als je geluk hebt dan kun je volstaan met het verwijderen van je geluidskaart (Soundblaster 5.1 of zo neem ik aan ?) en daarna je pc opnieuw opstarten en je kaart opnieuw installeren.

Als je pech hebt (en dat is echt het uiterste wat er aan de "andere kant" kan gebeuren) dan moet je zelfs je geluidskaart even uit je systeem verwijderen (+nog enkele andere handelingen verichten) alvorens je definitief van die fout af bent.

Als oplossing 1 niet werkt, kom d'r dan morgen maar op terug. Ik heb dezelfde "storing" gehad en ben uren aan het klooien geweest, uiteindelijk is het gelukt. Ik moet eerst even rustig nagaan wat de volgorde was van het e.e.a. om het op te lossen (tenzij iemand anders zo ff 1,2,3 de stappen weet......)

Maar heb vertrouwen: formateren hoeft NIET.

Laatst bewerkt:
na opnieuw een vastloper...

Inderdaad heb ik mijn Soundblaster Live! geupdate. Ik zal jouw oplossing proberen Pasja, maar als iemand een eenvoudiger oplossing weet hou ik me aanbevolen!

Nee, sorry, dit is een heeeeeeeeel erg bekend en heeeeeeeeeeeeeeel vervelend probleem !!!!!!!!!!

Nogmaals, begin simpel en gooi de SB software van je machine en restart. Herinstalleer en "duim" dat 't opgelost is.

Lukt dat niet dan kom je in de situatie dat je de software moet verwijderen, daarna enkele files en dan de geluidskaart echt fysiek uit je kast trekken.

Daarna de hele handel weer installeren. Maar nogmaals, ik houd 't voor vandaag voor gezien, het was een lastig probleem en helaas heb ik de exact te nemen stappen / volgorde, niet meer paraat. Ik weet wel dat ik 't een keer of 4 heb moeten doen alvorens de fout weg was.

Maaaaaaaaar, zoals ik al eerder zei, een format is NIET nodig.

je kunt ook, als je niet wilt wachten, in het google zoekvak intypen

devldr

je krijgt dan bosjes artikelen en topics over de file en de problemen daaromtrent, maar als je maar lang genoeg zoekt in die artikelen, dan vind je ergens een heel goede en uitgebreide uitleg over de EXACT te nemen stappen om 't op te lossen. Met name het zoeken naar dat "ene" juiste artikel kostte mij toen veel tijd. Helaas heb ik de link en / of het artikel niet bewaard.

insgelijks en...

het is een bewerkelijk maar niet een al te "ernstig" probleem.

Het heeft gewerkt! SB verwijderen en opnieuw installeren dus.

Thanks

pffff,

dan heb je geluk gehad. Het had, zoals ik al schreef, wel eens heel anders kunnen lopen, met heel veel werk extra.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan