Devmgr.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

bidjai

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2006
Beste webbers,

Mijn probleem is het volgende:
Mijn PC blijft om de 30 sec. hangen waarbij mijn schijf een hangend zagend geluidje maakt. Na enige zelf research kom ik tot de volgende punten:

1. Bij het opstarten in de normale modus geeft hij een foutmelding dat de cdrtc.dll bestand niet in de mappen Programfiles\Adaptec\directcd en winnt\system en system 32 zijn te vinden. Dit is een driver van DirectCd 3.0. Helaas heb ik de CD niet meer van Easy CD Creator 4.0. Op het net heb ik de driver ook niet gevonden.

2. Ik probeer via mijn msconfig het probleem te bekijken. Maar mijn msconfig is nergens te vinden, heb alle verborgen mappen weergegeven. ADVAI32.dll opnieuw proberen te installeren, ook in de veilige modus. Geen resultaat.
Via systeemeigenschappen bij hardware geprobeerd apparaatbeheer te bekijken. Foutmelding: "kan programmabestand devmgr.dll voor apparaatbeheer niet laden".
Heb nog wel de CD van windows 2000 professional.

3.In mijn configuratiemap mis ik een aantal objecten. Zoals software/programma's toevoegen.

Ik heb wel onlangs snelkoppelingen van mijn desktop verwijderd.

Ik gebruik ook Hijack. Via Hijack kom ik wel bij software verwijderen/toevoegen.

Hoe kan ik dit oplossen? Of moet ik Direct CD verwijderen?

Ik hoop dat er een oplossing is.

Mvg,

Bidjai

Begin maar eens om DirectCd te verwijderen. Die geeft vaak problemen.
Daarna maar 1 voor 1 kijken wat je nog meer wilt weten.
Kijk in ieder geval via start/uitvoeren/msconfig of DirectCd nog in de opstart staat.

Laatst bewerkt:
Elisa zei:
Begin maar eens om DirectCd te verwijderen. Die geeft vaak problemen.
Daarna maar 1 voor 1 kijken wat je nog meer wilt weten.
Kijk in ieder geval via start/uitvoeren/msconfig of DirectCd nog in de opstart staat.

Hallo Elisa,
Dank je wel voor je reactie.
Ik heb DirectCD inderdaad verwijderd via Hijack. Maar nog steeds niet opgelost.MsConfig is niet te vinden.
In de map programfiles van Adaptec staat naast Easy Creator in de map van Direct CD nu alleen maar een gid file. Deze heb ik ook verwijderd.

Probleem nog steeds niet opgelost helaas.

Groet,

Bidjai

Als er zoveel mis is.....geen msconfig/programma toegang vraag ik me af of je geen virussen op je pc hebt.
Ga voor de zekerheid eens even scannen bij bitdefender.
Download ook Ewido (freeware, ook na een maand) en scan op trojans. Met trojans verdwijnen er n.l. ook veel functies.

Heb je met 2000 een zoekfunctie? Zoek zo nog eens naar msconfig.exe

Kun je bij 2000 makkelijk bij de services?
Of helpt het commando start/uitvoeren/services.msc? 't Is gokken met 2000. Kijk dan eens of alle services wel lopen die b.v. Progr. toegang nodig heeft.

Devmgr.dll
Ik betwijfel of het wat uithaalt.

Cdrtc.dll

Elisa zei:
Als er zoveel mis is.....geen msconfig/programma toegang vraag ik me af of je geen virussen op je pc hebt.
Ga voor de zekerheid eens even scannen bij bitdefender.
Download ook Ewido (freeware, ook na een maand) en scan op trojans. Met trojans verdwijnen er n.l. ook veel functies.

Heb je met 2000 een zoekfunctie? Zoek zo nog eens naar msconfig.exe

Kun je bij 2000 makkelijk bij de services?
Of helpt het commando start/uitvoeren/services.msc? 't Is gokken met 2000. Kijk dan eens of alle services wel lopen die b.v. Progr. toegang nodig heeft.

Devmgr.dll
Ik betwijfel of het wat uithaalt.

Cdrtc.dll

Elisa,

Ewid scan gedaan. 174 items waren geinfecteerd, ook opgeschoond.

Nu geeft ie aan:
De module is niet geintialiseerd
Naam: Services
CLSID: {58221C66-EA27-11CF-ADCF-00AA00A80033}

Msconfig.exe nergens te vinden.

Services opent maar wel nadat ie weer blijft hangen. Maar kan daar niets terug zien. Via configuratiescherm geeft het openen van services de fout aan: De module is niet geintialiseerd (zoals eerder genoemd).
In services zie ik alleen Services (lokaal) staan....maar kan geen enkele ander info vinden. Actie knop verschijnt help.

Ik zal een log file van Hijack en Ewid toevoegen.

bidjai zei:
Elisa,

Ewid scan gedaan. 174 items waren geinfecteerd, ook opgeschoond.

Nu geeft ie aan:
De module is niet geintialiseerd
Naam: Services
CLSID: {58221C66-EA27-11CF-ADCF-00AA00A80033}

Msconfig.exe nergens te vinden.

Services opent maar wel nadat ie weer blijft hangen. Maar kan daar niets terug zien. Via configuratiescherm geeft het openen van services de fout aan: De module is niet geintialiseerd (zoals eerder genoemd).
In services zie ik alleen Services (lokaal) staan....maar kan geen enkele ander info vinden. Actie knop verschijnt help.

Ik zal een log file van Hijack en Ewid toevoegen.

In mijn logboek Systemen geeft ie aan: Er is een fout ontdekt op apparaat\Device\Harddisk0\DR0 tijdens een wisselbestandbewerking.

Zo dat was grote opruiming.
Ewido 174 items? :eek: :shocked:

Laat dat log maar zitten. Daar moet je mee naar ASO gaan. Kijk hier op de site voor de juiste manier.

Eerlijk gezegd kun je beter redden wat er te redden valt en je systeem opnieuw installeren. Je bent sneller met een installatie dan de reparatie van alles wat niet deugd. Mocht je dit doen hou er dan rekening mee dat alles wat je er af haalt er alleen met een lopende Ewido en virusscanner weer op je schone schijf mag.

'k Ben benieuwd wat je doet :)

Zo dat was grote opruiming.
Ewido 174 items? :eek: :shocked:

Laat dat log maar zitten. Daar moet je mee naar ASO gaan. Kijk hier op de site voor de juiste manier.
Inmiddels de link opgezocht kijk hier
Iets naar beneden scrollen.

Eerlijk gezegd kun je beter redden wat er te redden valt en je systeem opnieuw installeren. Je bent sneller met een installatie dan de reparatie van alles wat niet deugd. Mocht je dit doen hou er dan rekening mee dat alles wat je er af haalt er alleen met een lopende Ewido en virusscanner weer op je schone schijf mag.

Een van die dll's was voor het functioneren van een recorder. Het zou kunnen zijn dat hiermee ook je cd-rom wordt bedoeld. Die fout in het logboek kan dus daar vandaan komen maar evenzogoed kan het je harde schijf zijn.
Ik zou op zeker spelen.

'k Ben benieuwd wat je doet :)

Laatst bewerkt:
1e bericht: 2. Ik probeer via mijn msconfig het probleem te bekijken.
Bidjai was al gewend met msconfig te werken blijkbaar.

Jaaha :D Maar dan heb je het niet over mijn msconfig :p
Dat is toch bezittelijk?
Weet je, ik denk dat Bidjai al lang aan het formatteren is ;)

Elisa zei:
Jaaha :D Maar dan heb je het niet over mijn msconfig :p
Dat is toch bezittelijk?
Weet je, ik denk dat Bidjai al lang aan het formatteren is ;)

Hi Elisa,

Denk dat er niets anders op zit dan alles opnieuw te installeren. Nog nooit eerder gedaan.
Heb wel C en D schijf. Misschien kan ik belangrijke bestanden op D zetten?

Geef me svp nuttige tips bij het opnieuw installeren voordat ik het helemaal verprutst. Branden op CD is denk ik geen optie. USB stick gebruiken wel maar hij zoekt naar programma/info om te installeren.

Thx

Zet al je bestanden die je wilt bewaren op de D:\
Documenten, mail, adresboek, favorieten en alles wat belangrijk voor je is.
Misschien dat Jozo meer weet van Windows2000.
Het komt er in ieder geval op neer dat je alles veilig stelt.
Vervolgens in het bios bootvolgorde op 1) cd-rom zet en 2) harde schijf.
Windows er in en opstarten maar.
(Ik hoop dat de W2000-cd ook zelfstartend is. Anders moet je dit met een opstartfloppy doen.)
Voor de rest goed lezen wat je gevraagd wordt en er de tijd voor nemen. dan komt het best in orde.
Als je maar zorgt dat Windows geinstalleerd wordt op de C:\ hij laat dan de D:\ met rust.

Succes.

Hi Elisa,

Ik heb alles op D:\ veilig gesteld.
Boot ingesteld 1. CD en 2. harde schijf (IDE Hard drive) deze staat op [None] en de andere instelling is [Disabled].
4. is Other Boot Device [Int18 Device (Network)]. Andere instellingen: SCSI/Onboard ATA Boot Device of Disabled.

CD-rom Win 2000 start op, laad de bestanden, maar bij keuze van installeren of herinstalleren geeft ie aan dat Set up geen vaste schijven kan vinden.

Verdere melding:
"Zorg ervoor dat de vaste-schijfstations zijn ingeschakeld en op de juiste wijze zijn verbonden met uw computer en dat de hardwareconfiguratie voor schijven correct is ingesteld. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch of installatieprogramma uit te voeren."

:confused:

Jeetje, hiervoor heb je een hardware helper nodig.
Als setup je schijf niet kan vinden :eek:

Wat heb je precies gewijzigd in het bios?
Als 2e of 3e behoort natuurlijk wel je harde schijf geselecteerd te staan.
Heb je alleen de volgorde veranderd of ook iets gewijzigd aan non/default o.i.d.?
Anders vraag ik het even iemand anders.

Nee niets aan default gedaan.

Volgorde is 1. Cd rom, 2. Harde schijf.

Ik heb even via een andere manier (op esc drukken voor het starten) gekeken wat de volgorde is.De bootdevice staan daar als volgt 1. CD rom 2. Plextorwriter. 3. floppy en 4. Boot device. terwijl ik het in bios heb aangepast. Moet dit met elkaar overeenkomen? bios veranderingen en bootdevice volgorde?

Laatst bewerkt:
Vermoedelijk heb jij je wijziging niet gesafed.
Of dat andere menu d.m.v. escape is ook een keuze menu zodat je alsnog kunt kiezen.
In ieder geval moet je wel zorgen dat de harde schijf geselecteerd is. Daar hoort geen none te staan maar iets als Western Digital *** of Maxtor ***
Als je bios je schijf al niet herkent................dan zou dat zagende geluidje wel eens iets anders kunnen betekenen.
Dit ook gezien je opmerking over In mijn logboek Systemen geeft ie aan: Er is een fout ontdekt op apparaat\Device\Harddisk0\DR0 tijdens een wisselbestandbewerking.
Ik stuur een mailtje naar iemand anders. Misschien heeft hij tijd.

Laatst bewerkt:
Opstarten met bootdisk

Fdisk doen en je C verwijderen ,opnieuw aan maken en activeren,er na formaterenen dan Setup win 2000 doen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan