Devolo en ziggo

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carina1

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2001
Hallo ik heb een vraagje,ik heb een iPad die werkt via de WiFi. Nu heb ik beneden sterke WiFi heb via de ziggo en boven sterke WiFi via de devolo WiFi versterker. Nu is mijn probleem dat ik steeds om moet schakelen in mijn WiFi instellingen. Daarom is mijn vraag kan ik dit ook anders instellen zodat mijn iPad automatisch de sterkste WiFi pakt. Bij mijn oude iPad 2012 had ik dat wel nu heb ik de iPad 2018.
Alvast bedank voor de moeite om mijn vraag te lezen, ik wacht in spanning af.

Op de eerste plaat dank me wel voor de reactie........Zou je me misschien ook uit kunnen leggen hoe ik de SSID’s dezelfde naam kan geven en waar ik dat moet doen.mijn technische kennis is 0 maar misschien dat ik er met wat hulp wel uit kan komen. Dank je wel

Kijk in de handleiding van de ( onbekende ) Devolo hoe je de naam van het draadloos netwerk daarvan wijzigt, die moet hetzelfde zijn als van de Ziggo router.
Dan ben je van het probleem af.

Bedoelt je dat ik waar nou devolo staat. Moet veranderen in ziggo?
Of zit ik nu helemaal fout?

Bijlagen

• CCAC40A1-3836-46BE-A2D7-6A233BDB40D1.png
    CCAC40A1-3836-46BE-A2D7-6A233BDB40D1.png
    559,4 KB · Weergaven: 68
Inderdaad, je kijkt eerst op de tablet / laptop wat de naam ( SSID ) is van het Ziggo WiFi-netwerk.
Die naam schrijf je op en diezelfde naam vul je in bij de SSID instelling van de Devolo zoals op de afbeelding.
Wijziging opslaan en het probleem zou over moeten zijn.
Het kan zijn dat je de Devolo opnieuw moet opstarten om de wijziging toe te passen maar ook dat zou in de handleiding moeten staan.:thumb:

Heb het geprobeerd maar het lukt me niet. Ik laat het maar zo toch bedankt
Gr Carina

Je kunt uiteraard ook de SSID van Ziggo aanpassen aan die van de Devolo...?

SSID en pasword gelijk maken lijkt mij een beter plan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan