Deze accountnaam is al in gebruik. Kies een andere naam

Status
Niet open voor verdere reacties.

borkh01

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2012
Berichten
7
Ik wil in de Outlook de naam van een mailaccount wijzigen. Dit doe je in Accountinstellingen > Account wijzigen en Meer instellingen en dan het Tabblad Algemeen. In de rubriek Type de naam enz: Kan vervolgens de naam worden opgegeven waarnaar de account verwijst / wordt opgeslagen. De naam die ik daar invul wordt vervolgens afgewezen met de volgende melding: Deze accountnaam is al in gebruik. Kies een andere naam.
Waarschijnlijk is deze naam eerder gebruikt maar hoe kan ik deze nu weer gebruiken.
 
Misschien lukt het wel wanneer je Outlook afsluit en vervolgens via je configuratiescherm naar E-mail gaat, hier vind je dezelfde schermen.

Groeten Marcel
 
En als je hem een nog andere naam geeft, doet ie het dan wel ?
 
Dan doet ie het wel. Eigenlijk is dat niet mijn bedoeling. Het lijkt erop dat Outlook iets vast houdt dat niet zichtbaar is. Ook met zoekfuncties kan ik dit niet vinden
 
Nog een aanvulling. Deze mails komen ook dubbel binnen voor dit account.
 
Inmiddels weet ik het volgende
De gegevens van de mailaccounts worden niet opgeslagen in het PST-bestand, maar in het register van Windows op de locatie:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\Outlook\OMI Account Manager

Daaronder zou dacht ik een map Accounts moeten staan maar die is leeg. Hoe lossen we dat op
 
Laatst bewerkt:
Upgrade naar Office 2010 heeft probleem bij mij opgelost...

Nadat ik in Office 2007 account een andere naam had gegeven heb ik na upgrade de originele naam weer opgeslagen, en kwam de melding nu niet naar voren, en is alles weer als vanouds.

Succes!
 
Ik werkte al met Office 2010. Dat is dus helaas niet de oplossing. En om nou heel office helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren gaat me op dit moment even te ver.
 
Met behulp van het prograama ABF Outlook Back up kon ik allle gegevens exporteren. Bij het terugzetten werden de accounts niet meegenomen en kwamen in Outlook niet meer voor. Vervolgens de accounts weer handmatig opgevoerd en alles werkt weer naar behoren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan