deze computer duurt erg lang

Status
Niet open voor verdere reacties.

markie2277

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2007
Ik heb windows xp en als ik in de verkenner deze computer aanklik, duurt het heel lang voordat hij alles laat zien. Dat is ook het geval als ik bijvoorbeeld via winrar iets wil uitpakken.

Ik heb niet veel programma's draaien en ook geen cd in de drive.
Weet iemand hoe dat komt en wat ik er aan kan doen?????

Wat is lang en wat zijn de specificaties van je pc?

cpu/mem in ieder geval...

lang is zeker een halve minuut naar een zandlopertje kijken.
Het is altijd goed gegaan met deze pc maar een tijd geleden is het begonnen.

er is niets veranderd in de configuratie of de programmatuur.

gr.

Met die specificaties zou dat idd niet zo lang mogen duren.

Raar maar waar, ik durf je geen 100% sluitend antwoord te geven, maar probeer de volgende dingen eens:

Defragmentatie van de schijf
Kijk je opstartitems na, het kan best zijn dat je denkt dat je niet veel open hebt staan terwijl "ongewenste" processen stiekum een groot gedeelte op kunnen slokken.
De klachten wijzen op mogelijk defect geheugen of een niet goed functionerende harde schijf, controleer deze met de daarvoor bestemde programma's (Memtest 86 en tooltje van fabrikant voor harde schijf).
Hoor je nog "vreemde" geluiden bij je pc die je eerst niet hoorde?

Mocht hier nog wat nuttigs (of niets) uitkomen, dan hoor ik t graag.

helaas

Ik heb memtest uitgevoerd en de harde schijven gecontroleerd, maar helaas niet aan te vinden. Ook heb ik de opstartitems bekeken en niets gevonden wat overbodig is of anders dan in het begin. Vreemd hé? Maar toch bedankt voor je tips.

jammer genoeg is het probleem nog niet opgelost. Ik zie op internet dat er meer mensen zijn met dit probleem, maar ik kan geen oplossing vinden. Wie heeft de gouden tip?????

Als ik het goed begrijp dan start xp op normale snelheid op. Behalve in verkenner gaat 't dan traag. Heb je soms een externe usb schijf of iets anders wat usb gebruikt.

grts.

Het opstarten gaat inderdaad normaal en goed, maar alleen als ik alles van "Deze computer" wil laten zien duurt het heel lang.

Ik heb geen usb of andere harde schijven. en geen aparte apparaten aangesloten via usb. alleen toetsenbord e.d.

Ik heb internet van kpn via de experiabox die aangesloten zit op de netwerkpoort.

Verder heb ik geen rare dingen aangesloten en geen andere (geheugen vretende) programma's draaien.

Ik snap er niets van.

Maak eens een schermafdrukje van taakbeheer, tabblad processen. Trek hierbij eerst het venster uitelkaar zodat alle processen weergegeven worden.

Oh ja afdrukje ff uploaden als jpg bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan