Deze computer/software groot zwart en gekleurd vlak

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jopi
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jopi

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2008
Zag laatst per toeval dat als ik in het configuratiescherm 'software' open, deze heeel lang bezig is om de lijst samen te stellen. Als ik dan naar beneden scroll staan er eerst iets van 10 programma's en daarna een heel lang/groot zwart vlak, daarna wordt dat vlak gekleurd en daarna komen er weer iets van 20/30 softwareprogramma's. Volgens mij klopt dit voor geen meter. Is dit een virus die langzaam mijn harde schijf bezet ofzo?
Mijn computer is ook tergend langzaam met opstarten en mn MSN doet ook raar, lijkt wel of de computer er niet snel genoeg meer voor is. Mijn gebruikte schijfruimte is verdubbeld in 2 weken tijd terwijl ik in de tussentijd echt niks van 50 gb heb gedownload, er zit dus iets op mijn compu wat er niet hoort.
Please wie kan me helpen???

Scannen

Heb je , je computer al gescand op spyware of virussen, malware, trojans. Zo niet scannen want misschien praat je hier over spyware.

Ik raad je aan om met de volgende programma's te scannen.

SpyBot search and destroy.
Adaware
en elke viruscanner die je hebt.

En tevens zorg dat je spywareblaster en spywareguard op je pc hebt

Laatst bewerkt:
Ben nu bezig met Hitman Pro.

Oh, hij is net klaar. Heeft geen bestanden gevonden.
Maar spyware kan toch ook niet in 2 weken tijd 50 Gb van je harde schijf opvreten?

Beveiliging

Je kunt naar mijn ervaring deze combo gebruiken.

SpyBot (Gratis) Spybot zorgt ervoor dat alle open gaten van je internet worden dichtgemaakt voor eventuele virussen en zo.
Spywareblaster (Gratis) Spywareblaster is net als spybot maar spybot heeft meer opties.
Spywareguard (Gratis) Download protectie & browser hijack protection
Ad-aware (Gratis versie)

Oke, tnx!

Hitman is nu bezig met allemaal programma's te installeren. Zal m daarna nog een keer in de veilige modus draaien.

Ik heb Avast als standaard virus beveiliging geinstalleerd.

Ja, ik gebruik ook Norton, dit zat erop toen ik mijn computer kocht, was een jaar gratis ofzo. Ik krijg ook een melding als ik mijn computer opstart, dat deze niet samen kunnen werken. Ik vermoed dat ik Norton maar even moet verwijderen, niet?
Maar hoe kom ik nu van dat zwarte vlak af en krijg ik mijn geheugen weer terug? Heb Hitman 3 keer gedraaid, ook in veilige modus. Geen resultaat.

Ja

Meestal als je 2 virusscanners hebt dan moet je er 1 verwijderen omdat ze anders elkaar als virus kunnen zien en ze kunnen elkaar in de weg lopen.

Probeer is in veilige modus schijf defgramentatie. En laat me een screenshot zien van de zwarte vlak

Laatst bewerkt:
prtscrsoftware1ev2.png

prtscrsoftware2jx4.png

prtscrsoftware3ij8.png

Laatst bewerkt:
Zie ook de cursor, dan zie je hoe 'lang' dat zwarte vlak is. Nu is hij zwart met wit maar er komen ook weleens wat kleuren in voor (oranje en blauw). Vaag he?

Dam

Ik denk toch nog een virus of iets anders ( Heb je een software dat veel gigabyte gebruikt?)

Geef mij een lijst van alle software dat je gebruikt op je pc

Laatst bewerkt:
Gebeurd dat alleen bij configuratie scherm dat zwarte vak
Ja.
Alleen Emule zit op 2755 MB, de rest van de programma's niet hoger dan 100 MB, paar spellen die rond de 500/600 zitten. Heb ook geen dingen gedownload die zo groot zijn dat ze zoveel ruimte in verhouding in beslag zouden nemen.
Ik had dit nooit in mn config scherm en heb juist heel veel programma's verwijderd ivm dit probleem, ik zou dus juist ruimte moeten besparen...

Ik heb een UD meter geïnstalleerd, hierop zie ik dat, ook al doe ik helemaal niks met de compu en staat er geen programma open, mijn computer ongeveer 2 a 3 kbps download.
Kan ik ergens zien wat er gedownload wordt? Of waar het terecht komt?

A

Ik raad je aan om even een nieuwe topic te openen met de zelfde vraag. Zodat de andere je kunnen helpen want ik zou niet weten wat is het.

Heb ik gedaan, ik vermoed dat het misschien de oorzaak is van de zwarte vlek, dat die zich steeds verder 'voedt' met gedownloade rommel. Daarom heb ik het in dit topic geplaatst. Of is dit niet waarschijnlijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan