Deze Gateway Detection geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Olbers5

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2012
Ineens was er een mededeling: Dead Gateway Detection is geïnstalleerd.
Moet ik daar blij mee zijn of juist niet; hoe krijg ik die installatie dan ongedaan?
Olbers5

Zou het niet weten. 'Dead' klinkt wel goed. Welk besturingssysteem? Vreemd om iemand met een dergelijk mededeling uit het niets te overvallen. Moest verboden worden! Wie weet wat het is, mag het uitleggen.

Hoe het werkt
Dead-gateway detectie is een functie van Windows Server 2003 waarmee een lokale machine het falen van de standaardgateway kan detecteren en verkeer naar een andere geconfigureerde gateway kan routeren om ononderbroken connectiviteit te garanderen. Deze instelling is handig voor computers met meerdere netwerkinterfacekaarten (NIC's) aangesloten op hetzelfde subnet, waar meer dan één NIC kan worden geconfigureerd als de standaardgateway voor een bepaalde verbinding. In dit geval kunt u met standaardgateway-detectie fouttolerantie creëren voor verkeer dat wordt gerouteerd vanaf de lokale Windows Server 2003-computer.

Wanneer een TCP-pakket naar een bepaalde bestemming wordt verzonden, houdt TCP / IP in Windows Server 2003 bij of het antwoord ontvangt of niet; als het geen antwoorden ontvangt bij het gebruik van een bepaalde gateway binnen een configureerbare hoeveelheid tijd (de helft van de waarde van de DWORD-waarde TcpMaxDataRetransmissions in de sectie Tcpip \ Parameters Registry), gaat het naar de volgende beschikbare gateway en begint het te gebruiken dat adres om uitgaand verkeer te routeren. In feite wordt dit nieuwe IP-adres de standaardgateway van de Windows Server 2003-computer totdat de computer opnieuw wordt opgestart of de nieuwe standaardgateway ook faalt.

■ Opmerking Wanneer Windows Server 2003 het einde van de lijst met beschikbare standaardgateways bereikt, keert het terug naar het begin van de lijst bij het verzenden van volgende pakketten in een poging een functionerende standaardgateway te vinden.

Laatst bewerkt:
De tekst van post 2 is vertaald uit het Engels en vermoedelijk een oud artikel. Echter wel van Microsoft en de inhoud is correct. Deze functie zal ontwikkeld zijn en ook opgenomen zijn in meerdere besturingssystemen. Ik ken deze functie niet en of die dan ingeschakeld moet zijn weet ik niet. Vermoedelijk kun je hem met een registersleutel in- en uitschakelen.

Klopt, je moet de waarde van betreffende registersleutel wijzigen van 0 naar 1 om deze functie te activeren.

Als je met het register vertrouwt bent is hier de sleutel die je moet veranderen.
To enable dead gateway detection, set the registry value EnableDeadGWDetect under HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\Parameters to 1. To disable dead gateway detection, set the registry value to 0.

Stap 1:
  1. Typ regedit in het vak Zoeken & ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als hierom wordt gevraagd.
  2. Klik linksboven in de menubalk op bestand & vervolgens op exporteren.
  3. Kies bovenin het scherm bij "Opslaan in" de plek waar je uw backup van het register wilt opslaan.
  4. Let erop dat je links beneden bij exportbereik "alles" selecteert.
    Geef het bestand een naam, bijvoorbeeld registerbackup.reg.
    file.php
  5. Bij "opslaan als" selecteer je Registerbestanden (*.reg)
  6. Klik tenslotte op opslaan.

Stap 2:
Combineer
windowstoetsr.png
=> Typ: notepad.
Kopieer onderstaande code:
Code:
'Dead Gateway vaststelling uitschakelen

On Error Resume Next

Set WshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.RegWrite "HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\Tcpip\EnableDeadGWDetect",0,"REG_DWORD"

Message = "Dead Gateway vaststelling is uitgeschakeld" & vbCrLf & "Om iets van deze wijzigingen te merken moet je je afmelden en opnieuw aanmelden"

X = MsgBox(Message, vbInformation, "Windows Dead Gateway vaststelling uitschakelen")

Set WshShell = Nothing

Ga naar Bestand - Opslaan als.
Bij "Opslaan in" kies je: Bureaublad.
Bij "Bestandsnaam" zet je:enabledeadgwdetect.vbs.
Bij "Opslaan als type" selecteer je: Alle bestanden (*.*).
Klik op de knop Opslaan. Rechtsklik → enabledeadgwdetect.vbsOpenen

Laatst bewerkt:
Bedankt !

Dankjewel, moderator !
Wat een uitvoerig antwoord heb je gegeven.
Het lijkt me wel moeilijk om dit huiswerk te maken, maar ik ga het een keer proberen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan