Deze M-DOS-versie is niet compatibel

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubengraafland

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Deze MS-DOS-versie is niet compatibel

Hallo,

Ik ben vandaag bezig geweest met me oude HDD's kijken hoeveel mb ze zijn wat er opstaat enz. Maar op 3 van die HDD's staat er windows op 3.1 en win 95 enzo. Maar als ik naar de windows map ga en daar win [enter] doe dan krijg ik devolgende melding:

Deze MS-DOS-versie is niet compatibel
is met deze versie van Windows. Plaats een opstartdiskette die overeenkomt met deze versie en start de computer opnieuw op.

Het systeem is gestopt. Druk op CTRL+ALT+DEL om de computer opnieuw op te starten.

Terwijl ik met een oppstart diskette van win 98 se opstart en via MS-DOS de windows versie opstart.

Maar ik denk dat het geen verschil oplevert of ik nou met een diskette van win 95 ook egt win 95 open want ik gebruik. Alleen de oppstartdiskette om op te starten en dan benader ik het allebei via MS-DOS.

Maar ik heb het noeg niet geprobeerd met een opptartdiskette van win 95 of win 3.*.

Laatst bewerkt:
Waarom boot je niet vanaf de schijf zelf?

Voor Windows 3.11 kun je opstarten met DOS 6.22 en dat systeem overzetten. Voor de andere versies gebruik je de bijbehorende versie.

Wil je die schijven ergens voor gebruiken? Dan kun je ze net zo goed gelijk formatteren.

Ik heb de HDD's uit oude computers gehaald (die ik 2de hands op een kringloopwinkel heb gekocht) en daar wil ik graag op kijken wat er nog opzit. Maar nu heb ik een extra IDE-kabel gekocht en dan kan ik via win verkenner wel op de HDD kijken. Maar ik heb vandaag ook een netwerkkaart gekocht en daarbij blokeerd ie soms wel en soms niet of dan krijg ik wel weer een andere foutmelding. dus ik denk dat ie een schone instal nodig heeft. maari k heb geen cd van win 95 (win 98 past er niet op) dus daarom d8 ik mischien kan ik via win 3.* wel die netwerkkaart instaleren ofzo. Maar nu moet ik maar net zo lang w88 tot dat ik op markplaats een cd van win 95 heb gekocht :(

Als je op de HD komt, tik het commando "ver" in, geef eff door wat hij aangeeft.
geef ook de inhoud van de config.sys en autoexec.bat weer.

Misschien zijn er nog andere optie's

Heb net de HD geformanteerd... Maar ik zal het nog wel proberen met een andere HD maar dat doe ik wel morgen of overmorgen want ik ben nu met een andere comp bezig !

Tog alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan