Deze map aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Scarfinger

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2004
De optie 'deze map aanpassen' in Windows XP verschijnt niet in 'Mijn Afbeeldingen'.

Het is nu dus een gewone bestandsmap, maar ik kan hem ook niet terugveranderen (is al een verschrikkelijk gegeven dat dit soms moet in XP) in de afbeeldingenmap die hij oorspronkelijk was.

Als ik naar elke willekeurige andere map ga en daar rechter muisknop op een wit vlak kies, verschijnt er wel gewoon de optie 'deze map aanpassen'. Ook onder 'beeld' is dit het geval.

Echter voor 'mijn afbeeldingen' lijkt deze optie plots verdwenen :confused: .

'Details kiezen' staat er wel bij.

Klopt...kan bij mij en een andre PC ook niet.
Zal wel zo horen dan!

Ook bij mij kan dat niet, net wat Raymond meldt, evenzo met Mijn muziek, Mijn video's en meer Mijnen zijn er niet dacht ik.

De mijn mapkes zijn er niet meer vanaf Longhorn geloof ik.

Klik rechts op de map, kies eigenschappen, uuuhm.... ik heb die optie niet meer :8-0:

wtf...

anyway; tabblad aanpassen en dan opgeven wat voor soort map het is.

:confused:

De map staat ook op read only rechten en als je die verwijderd zet XP die automatisch weer terug.
Ik vermoed dat een deel van het probleem is, zonder schrijf rechten op de map kun je ook niets veranderen.

Hier een linkje waar mogelijk een oplossing tussen staat (helaas behoorlijk veel en in het Engels zodat het mij ook wat tijd kost om te kijken of er een echte oplossing bij staat, wie kijkt even mee? :) )

Laatst bewerkt:
Ik heb even gekeken op die site die je linkte, maar ik kon er helaas niets mee.

Je kon er onder andere een bestandje downloaden van Microsoft, waarmee je wat tweaks in je Windows kunt maken, maar ik kon er niet de opties vinden die ik zoek.

Je kunt wel je map verplaatsen met dat programma, maar op die door jou geplaatste link staat ook al hoe je dat zelf kunt doen.

Heb ik overigens ook geprobeerd en daarna reboot, maar wederom helaas weer geen resultaat.

Ik heb zelfs nog een keer in veilige modus opgestart en geprobeerd toen 'alleen lezen' uit te vinken en te zoeken naar de optie 'deze map aanpassen'.

Geen van beide is gelukt.

Ik heb verder geen andere ideeën dan naar de map 'Mijn Afbeeldingen' te gaan en daar een nieuwe map te maken (bijvoorbeeld 'De Afbeeldingen') en al de foto's en mappen daarnaartoe te verplaatsen.

Het werkte bij mij wel in ieder geval (maar het blijft een beetje wrang voelen ;)).

Als er nog iemand andere ideeën heeft, horen we die graag (er zijn hier genoeg mensen te vinden die die graag zullen horen, merk ik wel).

Bedankt voor jullie reacties!

Wonder boven wonder is de map 'Mijn Afbeeldingen' nu weer een 'afbeeldingmap' geworden.

Weer een deeltje van de schizofrene eigenschappen van Windows XP ontdekt...

:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan