Deze PC kopen ja of nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marnick88

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
Hey

Ik heb niet zoveel ervaring op het gebied van PC gaming maar ik zit erover te denken een nieuwe pc aan te schaffen, niet puur voor gaming (heb ook een ps3) maar er moeten wel pc games op kunnen draaien, bijv RTS zoals CC3.
Het hoeft geen Crysis pc te worden
Nou is mijn vraag biedt deze pc een beetje waar voor zen geld?
Folder:

Prijs: 310€

Alvast bedankt voor eventuele hulp:)

(Ps als ik deze pc koop kan er dan een nieuwe videokaart/geheugen ingezet worden? Ivm moeilijkheden van Vista

Edit merk net dat linkje niet doet, hier ff snel de specs
Packard Bell type Istart F9150
- Intel pentium dual core 925, 2x 2048kb, kloksnelheid 3GHZ
- video: Sis Mirage3 graphics enige, maximaal 383 shared memory
- 1024 intern geheugen
- 160 gig HDD
- Dvd dual layer brander
- Vista Basic, Norton Internet security 2007
- Incl toetsenbord en muis

Laatst bewerkt:
Om kort te zijn : nee.

Hier heb je niks aan om ook af en toe een game te spelen.
De Pc heeft net genoeg geheugen om vista een beetje soepel te draaien.
Dit is een leuke Pc om te internetten en een beetje office maar meer ook niet.

Om kort te zijn : nee.

Hier heb je niks aan om ook af en toe een game te spelen.
De Pc heeft net genoeg geheugen om vista een beetje soepel te draaien.
Dit is een leuke Pc om te internetten en een beetje office maar meer ook niet.

Oke, duidelijk
Ik had al zo'n vermoeden dat dat iets teveel was voor die prijs.

Aan wat voor prijs zit je ongeveer vast als je er een beetje op wilt gamen? Rond de € 450 of meer? Ik ben een beetje op Alternate aant klooien met PC builders namelijk:)

Ty voor de snelle reactie btw

Ik ga mee met petje11, dit is een 'office' pc (die trouwens ook al een jaar in de handel is->dus oud model) niet geschikt om enig spel van betekenis te draaien.
Sterker nog de Mirage3 on board video, komt nergens goed voor uit de bus als je de diverse reviews op internet mag geloven.

Ik weet niet wat de vraagprijs is voor het systeem, maar dat kan/mag nooit erg veel zijn.

Packard Bell type Istart F9150
- Intel pentium dual core 925, 2x 2048kb, kloksnelheid 3GHZ
- video: Sis Mirage3 graphics enige, maximaal 383 shared memory
- 1024 intern geheugen
- 160 gig HDD
- Dvd dual layer brander
- Vista Basic, Norton Internet security 2007
- Incl toetsenbord en muis

Ongeveer alles bij elkaar wat ik nooit zou kopen:
- processor is al weer verouderd
- onboard videochip voldoet niet en heeft gedeeld geheugen
- 1024mb intern is zelf al te weinig voor Vista en wordt door de onboard video nog minder
- Vista Basic is gewoon niet volledig genoeg
- Norton 2007 vertraagt je systeem behoorlijk

Allebei niet....

Wat ik zou doen is het volgende met een dergelijk budget:

Processor E2160 (draait hier en bij iedereen met gemak op 2,6Ghz) kost ca. 75,- euro
Geheugen Kingston PC4200 2 x 1Gb kit kost ca. 39,- euro

Niet te duur bijpassend moederbord, b.v. van Foxconn, ca. 50,- euro

En de rest kun je zelf wel aanvullen denk ik

Laten we eerst vragen heb je al een paar onderdelen(behuizing,voeding etc) heb je de vaardigheden om een pc te bouwen of is er iemand die je kan helpen. Als je dit allemaal hebt/kunt zijn we al een stuk verder. Het advies van mr-music kun je dan bijvoorbeeld opvolgen.Dan heb je al gauw een redelijke computer voor een niet al te hoge prijs.

En lukt het niet om hem zelf te bouwen, kun je dat natuurlijk ook nog laten doen bij de leverancier van de onderdelen, maar kost ook wel weer wat geld!

Behuizing en voeding zijn in principe aanwezig, het is echter wel een oude voeding (5jr ong) dus lijkt me wel verstandig deze te vervangen.
(Even gekeken, Codegen, 300W)
Het zelf in elkaar zetten moet ook lukken (denk ik) en anders is hulp wel aanwezig.

@mrmusic ik heb je advies opgevolgt en die 3 onderdelen geselecteerd via www.alternate.nl,
Videokaart had je niets over gezegd vandaar dat ik deze er neer gezet heb.
Geheugen heb ik iets afgeweken aangezien 2x1024 maar 5€ goedkoper was van 2x 2048

Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit, ik zou alleen een moederbord kiezen dat FSB 1066 ondersteunt en niet aleen 800.

V.w.b. de processor-snelheid is het gewoon een kwestie van aanpassen van de FSB in de bios.
De multiplier van de E2160 is vast, 9. Mijn FSB staat nu op 289 en meer heb ik niet gedaan. De processor loopt nu stabiel op 2,6GHZ met de stock koeler, idle 30 graden, stressed 51 graden!

En nog een aanvulling: je hebt gekozen voor een harddisk van 80gb, maar voor slechts 10,- euro meer heb je 120Gb of zelfs 160Gb, zou ik nog even naar kijken!

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke, ik heb de configurtie iets aangepast naar een 1066 FBS
* Asus P5LD2-X/1333
* Intel® 945GC, 1.066 MHz, Socket 775

Foxconn was er, althans op die site, niet met 1066.
De harde schijf was gewoon even willekeurig gekozen maar je hebt idd weer gelijk :)

Ik heb alles geprint en zal morgen eens op de electronica afdeling van me'n werk kijken of er iets staat met zulke specs (10% korting :thumb:), anders overweeg ik deze bestelling te plaatsen.

Alvast bedankt, ik laat wel even weten (via PM ofzo) wat het wordt
(Zal waarschijnlijk wel na de kerst/oud en nieuw worden aangezien ik voor die tijd druk heb met andere zaken)

sis mirage vervangen

Hoi,

Nou lees ik dat jullie niet zo blij worden van deze pc. Ik heb er geen verstand van, maar heb deze wel gekocht. Kan ik hier alsnog een fatsoenlijke videokaart inzetten? en zo welke?

Je kunt er een pci-express graka inzetten. Maar overdrijf niet qua aanschafsprijs. Het heeft geen zin om in deze computer een high-end te zetten.

merk?

OK, bedankt heb je ook nog een bepaald merk in gedachten? Nvidea of zoiets. Voor ongeveer 50 € moet dat toch wel lukken.

Nee, ik heb geen voorkeur qua merk. Maar ik ben geen gamer dus een graka is voor mezelf ook niet het belangrijkste in mijn computer.

grafische kaart gemonteerd

Heb er vanmiddag een asus videokaart ingezet. probleem meteen opgelost. Vista herkende de kaart direct, maar moet ik nu toch nog de cd met drivers installeren of is dat overbodig.?

Als je de cd installeerd heb je vaak wel meer functies.

Nog even: aan wat voor functies moet ik denken bij een videokaart? Ik heb net nog zo'n 50mb aan updates gedownload voor die kaart. Die zijn waarschijnlijk "verser" dan de meegeleverde CD. Heb ik dan geen kans dat ik met die cd weer oudere drivers installeer of kan dat niet?
Bedankt trouwens nog voor de tips so far:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan