deze temperaturen een probleem??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wouter1973

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2004
Volgens Aida32 vermelden temperatuursensors in mijn ASUS A7V266-E moederbord (XP professional, SP2) de volgende temperaturen:

Moederbord: 30 gr
CPU: 64 gr

Vooral CPU-temperatuur wil als de computer langer aanstaat, of als het wat warmer is makkelijk oplopen naar zo'n 73 a 74 gr. Is dat schadelijk?

Ondanks dat het een AMD is, lijkt me het een erg hoge temperatuur.
Is het koelblok en de fan wel vrij van stof?
Hoe zit je met je kast koeling?

ik denk dat je temp sensor rot is dat komt wel vaker voor met een asus mobo.
probeer eens in de bios te kijken wat er daar staat.
het lijkt me sterk dat er 30 graden verschil tussen je mobo en cpu zit.

Het is niet schadelijk tot een graad of 80, maar 70+ is niet bepaald wenselijk. Misschen is de luchtafvoer van je kast erg slecht, zet hem eens open en kijk of dat scheelt.
Kijk ook of je koeler er goed op zit en of er niet teveel koelpasta tussen de koeler en cpu core zit.

Verder, als de temperatuur sensor kapot zou zijn (wat in dit geval niet zo is, dit zijn vrij normale waarden voor een heet AMD systeem) zou je het in het bios ook hetzelfde zien...

Meer als 70 graden voor je cpu is erg veel, zelfs voor een AMD. Persoonlijk heb ik weinig aan te merken op Asus moederborden, en problemen met temperatuursensoren heb ik zelf nog niet meegemaakt. (ik heb zelf 2 Asus moederborden)
Koelen is de slogan hier!
Niet alleen een fatsoenlijke koeler op je cpu, maar een goeie airflow in je kast doet ook al wonderen.
Lees er eerst eens wat andere topics in dit forum op na, ze zijn namelijk allemaal al uitvoerig behandeld.
Toch zie ik hier steeds dezelfde vragen weer terugkeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan