• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Dezelfde filterselectie voor meerdere draaitabellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

keesberbee

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2006
Ik heb meerdere draaitabellen op een werkblad. Nu wil ik als ik een selectie maak in een van de draaitabellen, deze selectie automatisch ook doorgevoerd wordt bij de andere draaitabellen. Is dit mogelijk en zo ja hoe?

Zoek aub eerst het forum af voor u een vraag stelt.

Als je zoekt op meerdere draaitabellen vind je al gelijk het antwoord.

Wigi

Oplossing werkt niet

Hoi Wigi,
Had ik uiteraard al gedaan. De oplossing zoals die daar wordt voorgesteld (Coma's vraag bij "meerdere draaitabellen op een sheet") werkt op een of andere manier niet bij mijn sheet. Vandaar dat ik op zoek was naar een alternatieve oplossing. Ik heb in de VBA code alleen de naam van de sheet veranderd door de naam van mijn blad. Toch werkt het niet. Heb je wellicht een oplossing?

Hoi keesberbee,

Ik heb weinig ervaring met Pivottable en zeker in VBA, maar op deze manier werkt hij bij mij in ieder geval als je het land veranderd.

Misschien dat je er iets aan hebt.

Code:
Application.EnableEvents = False
    Dim Pt As PivotTable, choice As String
    For Each Pt In ActiveSheet.PivotTables
        If Pt.Name <> Target.Name Then
             choice = Target.PivotFields(1).CurrentPage
             Pt.PivotFields(1).CurrentPage = choice
             ActiveSheet.PivotTables(Pt.Name).PivotFields("Country").CurrentPage = choice
        End If
    Next Pt
Application.EnableEvents = True

Suc6

Goede richting!

Beste Arno,
Dank je voor je hulp. Het heeft me weer iets de goede richting in geholpen. Toch werkt het (nog) niet. Ik heb jouw code gekopieerd en geplakt in het VBA sherm van de file. Als ik vervolgens het land aanpas van de bovenste draaitabel blijft het land van de onderste onveranderd. Wat doe ik hier fout. Alvast bedankt voor de moeite!
Kees

Hoi keesberbee,

Das best vreemd, bij mij doet hij het wel. Als ik het bovenste land verander in bijvoorbeeld DE, dan veranderd de onderste ook in DE.

Ik voeg het bestand zoals ik het heb, misschien dat deze het bij jou wel doet.

Suc6

Bijlagen

Het werkt!

Hoi Arno!
Geweldig, het werkt! Heel erg bedankt! Helaas ben ik niet erg thuis in VBA. Ik probeer nu ook het zelfde te doen voor "category". I heb gewoon jouw VBA code gekopieerd en country vervangen door category. Dit werkt helaas niet. Zou jij nog een kunnen kijken of het jouw lukt?
Alvast bedankt!

Iemand enig idee?

Helaas nog geen oplossing gevonden. Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan