• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lijstje aanvullen volgens keuze ander tabblad

JOSO053

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2020
hallo,

in bijlage een klein bestandje. met 2 tabbladen.
Op tabblad 1 (reinigingsplan) kan men in de kolom "MAANDELIJKSE REINGING" bij 'vacatie" (kolom E) voor 3 keuze's kiezen (morgen, avond, nacht).
Volgens de keuze men kiest, zou op tabblad 2 "Controlelijst maandelijke RD" het "Materiaal/toestel" moeten komen dat overeenstemt met de keuze in tabblad 1 in kolom B.
Per vacatie zou dit mooi ondereen moeten komen, ook als de keuze willekeurig (morgen, avond, nacht) gebeurd in het eerste tabblad.
Ik vermoed dat dit geen moeilijke formule is, maar voor mij een maat te ver.
Alvast bedankt om de geboden hulp.

Jos.

Bijlagen

Niet geheel duidelijk wat je wilt,
Kun je het voorbeeld bestandje gedeeltelijk invullen en aangeven in welke cel je een formule wilt hebben staan met welk resultaat.

Misschien kan je beginnen met alle samengevoegde cellen te verwijderen.

Kijk eens bij vertikaal zoeken.

Blijft wat mij betreft nog steeds vaag.
De enige logica die ik zie is dag komt overeen met test1 avlond met test 2 en nacht met test 3
Er wordt niet naar kolom A gekeken en die is er denk ik toch ook niet voor niets

Ben je zinnens van zo een paar honderd bladen te maken?

Hallo,

ik heb de lay out nog enigzins aangepast, maar dat is wat ik zocht. Bedankt.

Met meer gegevens konden we nog iets beters van maken, vergeet niet als je uw gegevens aanpast naar een volgende dag je alles kwijt bent.

Bijlagen

Met meer gegevens konden we nog iets beters van maken, vergeet niet als je uw gegevens aanpast naar een volgende dag je alles kwijt bent.
Dan kom ik gewoon terug naar deze groep, zeker.... :). Bedankt voor jouw hulp, weer wat bijgeleerd. Het probleem is dat ik zelden nog in Excel werk en door de jaren heen ben ik veel info kwijtgeraakt. Als ik dan een specifieke vraag krijg, zoals hier, is het altijd een geruststelling dat er ervaren mensen zijn zoals U die mij en andere gebruikers van dit forum uit de nood willen helpen. Daarom nogmaals bedankt.

Terug
Bovenaan Onderaan