Ik denk dat er wat zaken door elkaar lopen: op het rapport zul je de opmaak eigenschappen moeten zetten op de gebeurtenis Private Sub Details_Format; ik kan me niet voorstellen dat ze bij het Load event moeten. Dat kan wel het geval zijn bij het formulier, al zou ik zelf zeggen dat je dat ook moet kunnen regelen op de gebeurtenis <Bij aanwijzen>.
Als je een formulier start, worden deze twee sowieso afgedraaid. Het verschil tussen Load en Current is dat Current bij elk nieuw record op het formulier wordt uitgevoerd, en Load alleen maar de eerste keer als je een formulier opent.
Overigens zou ik je toch willen aanraden om je kleuren in te stellen met RGB. Al was het alleen maar omdat je anders altijd afhankelijk bent van een extern tooltje om te weten welke kleur je nu weer krijgt: Met RGB stel je een waarde in voor Rood, Groen en Blauw. De getallen variëren tussen 0 en 255, dus RGB(255,0,255) is Paars, en RG(255,255,0) is Groen. Daar heb ik verder helemaal niks voor nodig... Ook als je een gradatie wilt veranderen, dus lichter of donkerder maken van een kleur, kun je dat heel makkelijk zelf beïnvloeden. De Access kleuren zijn behoorlijk lastig te interpreteren (ik denk zelfs onmogelijk...)
Maar omdat het kerst is: hier nog een Excel bestand dat ik zelf heb gemaakt om allerlei kleuren heel makkelijk (en visueel!) om te rekenen...