Dezelfde formule voor verschillende functies toewijzen

Status
Niet open voor verdere reacties.
I.p.v. VbRed etc. kun je een kleur ook maken met RGB(125;125;125) als je bijvoorbeeld grijs wilt. Hiermee kun je alle kleuren zelf definiëren.

Klopt wat ik al aangaf in de link van mijn vorige bericht ook kun je kleurcodes vinden met Colorpic een gratis programma deze geeft verschillende soorten kleurcodes.

De tekst heeft de kleurcode: 7171437 normaal bij vergrendelen, lichtgrijs bij forecolor.
Dit voor de medelezers.

Code:
If Me.vasteprijs_vink = True Then
        Me.[celnaam].BackColor = 15790320
        Me.[celnaam].ForeColor = 7171437

Else
        Me.[celnaam].BackColor = vbWhite
    End If
End Sub

Kun jij verklaren waarom ik nu opeens gebeurtenis bij laden moest gebruiken inplaats van bij aanwijzen of bij klikken.

Bij klikken snap ik, want je klik niet in een raport
bij aanwijzen haalde ik de waarde op in het formulier maar dat heb ik niet bij gedaan is dat wel nodig?

Daarnaast gebruik ik in het formulier de volgende code bij aanvang van het formulier:
Code:
Private Sub Form_Current()
vasteprijs_vink_Click
End Sub

moet ik dit ook op het rapport doen?

Laatst bewerkt:
Ik denk dat er wat zaken door elkaar lopen: op het rapport zul je de opmaak eigenschappen moeten zetten op de gebeurtenis Private Sub Details_Format; ik kan me niet voorstellen dat ze bij het Load event moeten. Dat kan wel het geval zijn bij het formulier, al zou ik zelf zeggen dat je dat ook moet kunnen regelen op de gebeurtenis <Bij aanwijzen>.
Als je een formulier start, worden deze twee sowieso afgedraaid. Het verschil tussen Load en Current is dat Current bij elk nieuw record op het formulier wordt uitgevoerd, en Load alleen maar de eerste keer als je een formulier opent.
Overigens zou ik je toch willen aanraden om je kleuren in te stellen met RGB. Al was het alleen maar omdat je anders altijd afhankelijk bent van een extern tooltje om te weten welke kleur je nu weer krijgt: Met RGB stel je een waarde in voor Rood, Groen en Blauw. De getallen variëren tussen 0 en 255, dus RGB(255,0,255) is Paars, en RG(255,255,0) is Groen. Daar heb ik verder helemaal niks voor nodig... Ook als je een gradatie wilt veranderen, dus lichter of donkerder maken van een kleur, kun je dat heel makkelijk zelf beïnvloeden. De Access kleuren zijn behoorlijk lastig te interpreteren (ik denk zelfs onmogelijk...)

Maar omdat het kerst is: hier nog een Excel bestand dat ik zelf heb gemaakt om allerlei kleuren heel makkelijk (en visueel!) om te rekenen...

Bijlagen

In Access zit een formulier ("Define custom colors") om de kleuren te bepalen

@Harry:
Ik neem aan, dat je de optie <Aangepaste kleuren definiëren> bedoelt? Dit is geen apart formulier, zoals je suggereert, maar een optie om kleuren te selecteren m..b.v. een kleurenpalet.
Een methode overigens die niet erg geschikt is om aan te sturen via vba...

@octafish,

Zodra ik hem onder Private Sub Details_Format zet werkt het niet bij load wel.

hier nog even de bijlage

Deze wis ik weer als ik hem heb....

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan