dfi lanparty probs

Status
Niet open voor verdere reacties.

horad

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2005
ik zit dus met mijn handen in het haar :)

systeem :
AMD 64 3.800 + venice editie
DFI Lanparty nf4 sli-dr
1GB OCZ dual channel gold pc 4000
Sapphire ATI radeon X850XT-PE
Raptor western digital 10.000 rpm
OCZ modstream 520watt

ok na alles geassembleerd te hebben starte ik hem op ,
geen probleem bij windows install, tot 23 procent toen gaf hij foutmeldingen ivm netwerk. Bios reset gedaan en opnieuw geinstalleerd .
Geen problemen meer , alles verliep prima . Toen bios en chipset geinstalleerd van bijgeleverde driver cd .Ook nog alles ok .
Toen ati drivers geinstalleerd ,toen brak de hel los :(
halverwege install reboot hij en nu start hij op maar met het veilige modus scherm en als je dan windows normaal opstart dan valt hij uit en start opnieuw op .

Ik heb alles van hardware al getest (ik heb ander geheugen geprobeert , nvidea grafische kaart ,voeding ) maar steeds hetzelfde probleem bij grafische drivers zowel voor ati als nvidea

Er word me nu aangeraden andere bios drivers te installere.
Als ik het probleem niet gefixt kreeg dan zouden ze mij een nieuw moederbord opsturen omdat het mss daar aan kon liggen

als er iemand deze problemen al gehad heeft of iemand kent die ze gehad heeft , post die dan hier even aub want ik ben er depressief van aan het worden haha :):):)

alvast bedankt

het kan komen dat je processor te warm word check is of de fan de processor ook draait of er genoeg koelvloeistof tussen zit hou anders ff je kast open en probeer nog is die drivers van ati te installeren wat ook de oorzaak kan zijn dan de bios chipset te warm wordt

De laatste officiële BIOS is NF4LD310

Changelog:
1. NVMM 4.85 and NV RAID 4.81.
2. Enhanced memory compatibility.
3. Enhanced USB compatibility.
4. Enhanced the support of Athlon 64 in version E3(Venice), E4(San Diego).

Volgens de eerste ervaringen zou hiermee ook de cold boot bug opgelost zijn!!

(tweakers)

Laatst bewerkt:
ok ik heb hem terug binnen gedaan bij de leverancier en die gaat toch een nieuw moederbord proberen omdat er toch wel eens iets mis kan zijn
ben is benieuwd of dat het probleem gaat oplossen want ik kon hem op het laatste al niet meer formateren !!
hij gaf altijd een blue screen voordat ik in het windows format menu kon komen

BRRRRRRR!! Wat komt mij dat bekend voor! Ik heb precies hetzelfde probleem gehad met hetzelfde moederbord. Wij zijn er ongeveer een week mee bezig geweest, en half Nederland had zich er via een forum al mee bemoeid (daar zitten toch echt wel kenners tussen), maar het systeem was niet aan de praat te krijgen. De DFI door laten meten, conclusie bord kapot!
Teruggestuurd naar de leverancier die belde me weer met de mededeling dat er niets aan de hand was. Naar de fabriek gestuurd, conclusie: moederbord toch kapot!
Ik heb mijn buik vol van dat bord. Ik heb nu een Asus A8N-SLI premium en dat ging allemaal perfect.
Succes!
mvrgr. Martin.

dan hoop ik dat ik hetzelfde probleem heb hehe en dat het opgelost is met een nieuw .
Maar ik had alvast hetzelfde in gedachte ivm die asus .
Als het terug fout loopt met de dfi dan word het asus denk ik

ok probleem is opgelost voorlopig
systeem draait op volle toeren nu :)
aquamark 3 scoort juist 80 000 dus is niet slecht om te beginnen denk ik :)
3d mark 05 score rond de 7 000

probleem waren de sata aansuitingen , ik krijg dus de drivers niet aan het werken dus heb ik mijn Raptor voorlopig niet aangesloten maar werk ik met een ide hdd nu

enige probleem is nu dat de radeon serieus warm loopt
en ik bedoel daarmee dus 70 graden en meer
ik heb het opgezocht en blijkbaar is dat normaal voor de PE versie
Weet er iemand mss een tool of instelling waarmee ik de koeling ervan handmatig kan opvoeren ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan