Dftpd service stopt na uitloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

JasPV

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2009
Als project mogen wij op school een computer met Windows XP Professional gebruiken als "communicatiemiddel" binnen een aantal groepsprojecten.

Een FTP-server was dus hiervoor het meest handige. Ik ben toen begonnen met Dftpd (www dftpd com) te configureren. (Dus een andere ftp-server gebruiken is hier geen optie.)

Nu werkt alles perfect, ik ga naar start --> uitvoeren --> "net start dftpd" , en de service draait.
Wanneer ik mij echter afmeld van die PC. (via Terminal Services, of gewoon lokaal), dan stopt deze service gewoon. En moet ik mij terug aanmelden, en hem starten.

Ook als ik via services.msc de service instel als "Opstarttype : automatisch". Ook dan wil die het niet doen.

Ik heb dus die service even verwijderd (sc delete dftpd). En zelf eentje opnieuw geïnstalleerd alsvolgt:

sc create dftpd binpath= "c:\dftpd\bin\dftpd.exe" DisplayName= "Dftpd Project Server"
sc config dftpd start= system
sc config dftpd error= ignore
sc config dftpd type= own
sc description dftpd "Project Server"

Wanneer ik nu "net start dftpd" doe, start de service weer correct, kunnen we weer inloggen. Maar na het uitloggen (via TS of lokaal), gaat die service weer stoppen...

Weet iemand hier raad mee?

Open services.msc
Ga naar de dftpd service, en dubbelklik erop.
Ga naar tabblad Aanmelden.
Vink aan: Lokale systeemaccount
Stop en start de service. Kijk of de service dan wél in leven blijft na afmelden.

Succes,

Tijs.

Open services.msc
Ga naar de dftpd service, en dubbelklik erop.
Ga naar tabblad Aanmelden.
Vink aan: Lokale systeemaccount
Stop en start de service. Kijk of de service dan wél in leven blijft na afmelden.

Succes,

Tijs.

Na mijn install via sc.exe had ik dit gedefinieerd.

sc config dftpd start= system

Dus als ik via services.msc ga kijken, dan staat hij al op Lokale systeemaccount...

alvast bedankt,

En wat nou als je via het at commando de service start?

Code:
at TIJD "net start dftpd"

en eventueel via een andere machine services.msc starten koppelen aan de "server" en kijken of de service draait of niet.
(evt starten)

Dat 2e snap ik niet goed... kan je dat nader uitleggen?

En die eerste voert het gewoon op een bepaald tijdstip uit... De server wordt gebruikt als werkstation. En er komen dus mensen aanmelden (van de projectgroep). En mensen afmelden. Dit heb ik niet onder controle.

Dus als iemand om 10u komt aanmelden en afmelden, dan is de service alweer dood.

Dat 2e snap ik niet goed... kan je dat nader uitleggen?

even stapsgewijs op een Windows7 machine maar xp doet het niet veel anders :)

- Op het zelfde netwerk start je op een andere computer services.msc
- via acties klik je op " verbinden met andere netwerkcomputer" (of zoiets :))
- vul het ip adres of de computernaam in van de dftpd server en druk op enter.

Als je voldoende rechten hebt en niet gehinderd door vervelende firewalls zie je de services op de andere machine

Hm, dat is het allemaal beetje omzeilen, maar wel goed om me voorlopig uit de slag te trekken. iig bedankt voor de tips.

Maar ik denk toch dat het mogelijk moet zijn, adhv instellingen en dingen via de service, om alles goed in te stellen....

Dat klopt, onder het lokate systeem account zou hij altijd moeten draaien omdat dat user onafhankelijk is maar waarom dat bij jou niet gebeurt is een leuke zoektocht

Inderdaad, een zoektocht die totnogtoe niets opleverde.

Ik zou makkelijk kunnen een andere ftp-server kiezen. Maar ik wil wel heel graag weten wat de oorzaak kan zijn van dit voorval :-) Gezien ik een vrij toepasselijke richting studeer bij dit probleem.

Alvast bedankt.
Groetjes!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan