Gisteren had ik al de vraag gesteld:" Dget in excel met meerdere waardens"
Nu was deze vraag mischien niet echt duidelijk dus ik probeer het ff opnieuw.
Ik heb 2 worksheets A en B, nu moet op worksheet A het totaal aantal boekingen van uitgaven en inkomsten van het gehele jaar; (BV posten als; benzine, verzekeringen, matriaalkosten, honorarium) Deze posten staan allemaal op data waneer ze zijn uitgegeven of zijn binnen gekomen.
Nu wil ik op worksheet B een totaal van 1 specifieke post (namelijk honorarium) hebben.
Dus een overzicht van alle data waneer de post honorarium voorkomt (in worksheet A).
Nu lukt het mij om met de functie =DGET(Lijst;"Categorie";Criteria) een data van honorarium in B te krijgen, maar waneer ik fill down doe krijg ik de zelfde data overal ingevuld + waneer er meerdere data van honorarium in A voorkomen krijg ik in elke cel #NUM! .
Hoe kan ik dit oplossen door een IF statement? Maar hoe dan ? Of is er een andere methode?
Hopelijk is de vraag duidelijk en kan iemand mij bijstaan?
mzzl
casper
Nu was deze vraag mischien niet echt duidelijk dus ik probeer het ff opnieuw.
Ik heb 2 worksheets A en B, nu moet op worksheet A het totaal aantal boekingen van uitgaven en inkomsten van het gehele jaar; (BV posten als; benzine, verzekeringen, matriaalkosten, honorarium) Deze posten staan allemaal op data waneer ze zijn uitgegeven of zijn binnen gekomen.
Nu wil ik op worksheet B een totaal van 1 specifieke post (namelijk honorarium) hebben.
Dus een overzicht van alle data waneer de post honorarium voorkomt (in worksheet A).
Nu lukt het mij om met de functie =DGET(Lijst;"Categorie";Criteria) een data van honorarium in B te krijgen, maar waneer ik fill down doe krijg ik de zelfde data overal ingevuld + waneer er meerdere data van honorarium in A voorkomen krijg ik in elke cel #NUM! .
Hoe kan ik dit oplossen door een IF statement? Maar hoe dan ? Of is er een andere methode?
Hopelijk is de vraag duidelijk en kan iemand mij bijstaan?
mzzl
casper
