• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

DGET in excel met meerdere waardes?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ghost1977

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2003
DGET in excel?

Ik heb 2 worksheets A en B, nu moet op worksheet A het totaal aantal boekingen van uitgaven en inkomsten van het gehele jaar; (BV posten als; benzine, verzekeringen, matriaalkosten, honorarium) Deze posten staan allemaal op data waneer ze zijn uitgegeven of zijn binnen gekomen.

Nu wil ik op worksheet B een totaal van 1 specifieke post (namelijk honorarium) hebben.
Dus een overzicht van alle data waneer de post honorarium voorkomt (in worksheet A).

Nu lukt het mij om met de functie =DGET(Lijst;"Categorie";Criteria) een data van honorarium in B te krijgen, maar waneer ik fill down doe krijg ik de zelfde data overal ingevuld + waneer er meerdere data van honorarium in A voorkomen krijg ik in elke cel #NUM! .

Hoe kan ik dit oplossen door een IF statement? Maar hoe dan ? Of is er een andere methode?

Hopelijk is de vraag duidelijk en kan iemand mij bijstaan?

mzzl

casper

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Daar zijn matrixformules voor. Ik wil gerust eens een poging doen, maar zet dan eerst je bestandje hier.

Zie in de helpfiles bij DGET.

"=DGET(A4:E10,"Yield",A1:A3) Returns the #NUM! error value because more than one record meets the criteria."

(onderaan het voorbeeld daar)

Bij nader inzien is een draaitabel veel beter. Probeer dat maar uit.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan