Probleem schetsen:
Provider is Telenet
2 PC's, beide XP, beide aangesloten op kabelmodem via Linksys Etherfast Cable/DSL router (4 poorten).
PC nummer één heeft verbinding met internet, geen problemen (surf ermee naar hier, QED).
PC nummer twee had tot voor een paar dagen ook verbinding, maar da's nu voorbij. De kabels en de netwerkkaart zijn in orde (gecheckt).
Dit probleem had ik al eens, en het volstond om in netwerkinstellingen mijn IP-adres automatisch te laten toewijzen. Nu is dat niet meer het geval, ik krijg een IP dat begint met 169. en daarvan weet ik dat dat niet deugt.
Heb al van alle combinaties geprobeerd, zoals mijn DNS-servers wel al manueel in te voeren (die bij het installatiedoosje van Telenet zaten, of degene die worden vermeld op de verbinding van PC nummer één).
Waar zou het aan kunnen liggen?
(meer info kan en wil ik wel geven, maar ik weet niet precies wat relevant is en wat niet)
Provider is Telenet
2 PC's, beide XP, beide aangesloten op kabelmodem via Linksys Etherfast Cable/DSL router (4 poorten).
PC nummer één heeft verbinding met internet, geen problemen (surf ermee naar hier, QED).
PC nummer twee had tot voor een paar dagen ook verbinding, maar da's nu voorbij. De kabels en de netwerkkaart zijn in orde (gecheckt).
Dit probleem had ik al eens, en het volstond om in netwerkinstellingen mijn IP-adres automatisch te laten toewijzen. Nu is dat niet meer het geval, ik krijg een IP dat begint met 169. en daarvan weet ik dat dat niet deugt.
Heb al van alle combinaties geprobeerd, zoals mijn DNS-servers wel al manueel in te voeren (die bij het installatiedoosje van Telenet zaten, of degene die worden vermeld op de verbinding van PC nummer één).
Waar zou het aan kunnen liggen?
(meer info kan en wil ik wel geven, maar ik weet niet precies wat relevant is en wat niet)