DHCP inschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

taliaa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mei 2009
Hallo,

Vanmiddag had ik plotseling geen internet meer op mijn laptop, ik denk dat dat komt omdat ik ooit DHCP uitgeschakeld heb. Nu wil ik dit weer inschakelen, maar daarvoor moet ik mijn router toch in? Het probleem is dat dat niet meer lukt. Ik heb mn ip-adres toen veranderd in 192.168.5.1. Ik kom hier nu alleen niet meer in. Echt een probleem, want nu heb ik geen internet meer! Kan iemand me helpen?

Hallo,

Vanmiddag had ik plotseling geen internet meer op mijn laptop, ik denk dat dat komt omdat ik ooit DHCP uitgeschakeld heb. Nu wil ik dit weer inschakelen, maar daarvoor moet ik mijn router toch in? Het probleem is dat dat niet meer lukt. Ik heb mn ip-adres toen veranderd in 192.168.5.1. Ik kom hier nu alleen niet meer in. Echt een probleem, want nu heb ik geen internet meer! Kan iemand me helpen?

Je hoeft sowieso niet iets op je router te doen. Bij bepaalde CD's kun je de DHCP status zelf in en uitschakelen, alleen als je het via windows of een ander programma, zonder die functie, hebt gedaan weet ik het niet. Overigens denk ik dat het probleem ergens anders in ligt. Iets met de DNS status ofzo, maar daar moet iemand, die meer verstand daarvan heeft, je verder mee helpen.

Hallo,
Ik heb mn ip-adres toen veranderd in 192.168.5.1.

Weet je zeker dat dit het adres was? en niet 192.168.1.5? Andere manier is om je router te resetten. Wanneer de router zijn fabrieksinstellingen terugzet staat dhcp automatisch weer aan.

Weet je zeker dat dit het adres was? en niet 192.168.1.5? Andere manier is om je router te resetten. Wanneer de router zijn fabrieksinstellingen terugzet staat dhcp automatisch weer aan.

Nou ik weet zeker dat het 192.168.5.1 is, want had er zelf een static ip van gemaakt. Hoe reset je je router als je je router niet in kan? Gewoon aan en uit zettten? Want dat heb ik al gedaan. Sowieso is het internet bij mij al echt niet optimaal, geen idee hoe het kan, maar het lijkt wel of de verbinding stottert. Heel vaak krijg je de melding: Kan pagina niet weergeven. Kan het misschien niet daar aan liggen?

Alvast bedankt voor je reactie..

Ligt eraan wat voor merk en type router je hebt. Meestal zit achterop een klein knopje wat je met een paperclip of naald in kunt drukken. Dit knopje houd je dan 15 ~ 20 seconden. Dat zou voldoende moeten zijn.

Kun je ook aangeven wat voor merk en type router het is? Verbind je draadloos of bedraad? En welke provider heb je?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan