DHCP server/ IP adres

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi, mijn buurman werkt al jaren met 2 pc's (zonder router)
Hij heeft er een met Windows Millennium en een met XP.
Hij heeft een kabelmodem van @home.
Tot enkele dagen geleden kon hij zonder problemen het kabeltje (rechtstreeks van de @home modem) in een van beide pc's stoppen en dus om beurten van beide pc's gebruik maken.
Plotseling werkt dat niet meer en kan hij nog maar een pc gebruiken.
Als hij bijvoorbeeld de Millennium pc in gebruik heeft, afsluit, het kabeltje in zijn tweede pc steekt en opstart dan kan die pc plotseling geen ip adres vinden en geeft aan dat er geen DHCP server gevonden kan worden.
Als vervolgens 10 sec. de stroom van de modem wordt gehaald werkt het plotseling wel op die pc. Vervolgens begint het bij aansluiten van de andere pc weer opnieuw en moet wederom de stroom van die modem gehaald worden wil het internet gaan werken.
De servicelijn van @home zegt dat dit altijd zo is, maar het systeem van wisselen van pc op deze manier van wisselen met pc's heeft altijd prima bij hem gewerkt.
Voor alle duidelijkheid hij gebruikt steeds slechts 1 pc.
Voor zover ik na kan gaan staan alle instellingen in beide pc's goed. Ook zjn beide pc's voorzien van hetzelfde CP-nummer.

maak van 1 pc de laatste letter eens anders dus inplaats van een A een B

Ok, ga ik proberen, maar hij is niet thuis. (De buurman dus)
Overigens denk ik dat het niet echt zal helpen aangezien het in beide pc's altijd heeft gewerkt met een A.
Maar ik laat nog wat van me horen.:D

Hoi !

Hang 'n cross-kabel tussen die PC's.

Ben je ook van dat wisselen af !

Beter: koop een router.

Greetz,

Harry.

Helaas ook het veranderen van de -A- in een B werkt niet.
Begrijp er niks van.
Volgens mij is er iets mis in de modem, maar @home zegt van niet.
Is er een manier om zelf de modem te kunnen controleren?
Heb inmiddels ook geprobeert om bij mijn buurman mijn eigen pc met daarop XP werkend te krijgen, maar ook dat lukt niet op de manier zoals ik (hij) dat graag zou willen.

192.168.100.1 dan kom ik in het modem van @home.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan