DHCP Server least geen adressen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mrprozac

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Goedendag,

Ik ben op het moment een Windows Server 2003 aan het opzetten met een Active Directory omgeving. Ik heb daarbij de volgende servers geinstalleerd:
-AD-server
-DNS
-DHCP
-NAT

Ik heb twee NICs aangesloten aan mijn server, een voor interne verkeer (10.x) een een voor externe (192.168.1.x), maar mijn DHCP server wilt geen adressen leasen en accepteerd ook geen verbindingen. Ik heb ook handmatige instellingen op de clienten gebruikt, maar krijg geen reactie. Firewall is uitgeschakeld op de interne NIC.

Ik heb de DHCP server geautoriseerd om adressen uit te delen.

Kan iemand mij met spoed helpen aub?

Bij voorbaat dank.

Wat staat er in het eventlog van de dhcp server?
Ena ls je een statisch adres toekent kun je de DHCP server dan wel pingen?

Wat staat er in het eventlog van de dhcp server?
Ena ls je een statisch adres toekent kun je de DHCP server dan wel pingen?

Dat is het hem juist.
De Event Log geeft niks aan. Paketten worden ontvangen door adapter. :confused:
En als ik statisch ip toeken aan client, kan ik ookniet pingen :confused:

Dan zit er iets mis in de connectie heb je er een ruoter of switch tussen en laat die wel dhcp nacks en ping toe?

Dan zit er iets mis in de connectie heb je er een ruoter of switch tussen en laat die wel dhcp nacks en ping toe?

Ik had een router op de interne NIC aangesloten en probeerde steeds via de webinterface van de router de beide apparaten aan de praat te krijgen. Ik zat steeds met de WAN instellingen te spelen van de SMC barricade, modelnr weet ik op het moment niet omdat ik niet op locatie ben.

Op je interne netwerk hoef je niks met wan te doen daar kun je in principe alles open zetten de beveiliging kun je op de router die verbinding maakt met het internet instellen
Op http://portforward.com/ kun je zien hoe je het een en ander instelt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan