dhr

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervanetten

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2004
Berichten
6
computer start niet meer op

hopelijk kan iemand mijn helpen.
ik heb een computer van mijn zoon staan die een tijd niet is gebruikt, laatst wilde ik hem weer gebruiken stop de stekker in het stopcontact en meteen begint de computer te starten maar start niet op
kan hem niet uitzetten met de uit aan knop
ook niet aanzetten wat kan dit probleem zijn
 
Laatst bewerkt:
Welkom op de Helpmij !

wat meer informatie zou wel prettig zijn:
soort pc,
leeftijd,
procesor,
besturingssysteem,
hoe lang niet gebruikt?

ps. wat bedoel je met dhr als onderwerp van je vraag ?
 
Welkom op Helpmij!

Wat krijg je te zien? Tot hoever start hij wel?

Het feit dat hij gelijk gaat starten als de stekker in het stopcontact gaat is ook al een teken dat hij het de laatste keer ook niet goed deed. Weet je misschien nog of er toen iets veranderd is, bv andere hardware?
 
het is een pentium3 en er is toen geprobeerd een grotere schijf te plaatsen maar lukte niet, daarna de oude schijf terug, daarna heeft hij het nog gedaan
zover ik weet, en ik krijg niets te zien op het scherm
hij is ongeveer 2 maanden niet meer gebruikt
besturingssysteem windows 98
 
Laatst bewerkt:
soms zijn de meest simpele oorzaken de boosdoeners :

de pc is open geweest en alle randapparatuur mogelijk even los geweest (kabels eruit getrokken) Zit misschien de monitor kabel niet goed in de pc en / of een andere kabel niet goed aangedrukt ?
 
alle kabels zitten goed aan gesloten ik heb ze gecontroleerd, maar het is toch niet goed als ik de stekker in het contact plaats dat de computer begint te draaien, normaal moet je hem toch gewoon met de aan en uitknop aanzetten. zover ik zie en hoor bij het aanzetten dat enkel de ventilaters draaien
hoor geen piep of zo
 
Laatst bewerkt:
Probeer anders eens zoveel mogelijk kaarten uit je pc te halen (behalve de videokaart) en kijk eens of hij het dan wel doet. Misschien is er iets beschadigd met het uitwisselen van de harde schijven.

Je hoort ook geen piepjes of zo? Hoor je de harde schijf draaien? Hoe meer info, hoe beter:)
 
Lijkt me toch dat daar het probleem zit. De flatcable zit er goed in? (met het roze draadje naar de kant van de voeding).

Probeer eens een andere voedingsstekker in je harde schijf te doen. Ik heb het gehad dat 1 van de 4 pinnetjes in de voeding naar mijn harde schijf naar binnen was gedrukt. Die maakte dus geen contact en pc deed ook niets.
 
binnen energiebeheer zijn diverse instelbare opties die je kunt gebruiken bij het indrukken van de aan/uitknop. Mogelijk is daar heel per ongeluk een verkeerde opties komen te staan. Die kun je nu niet oplossen, maar er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden..........

als de meest voor de hand liggende opties geen soelaas bieden (monitor is niet defect ??? Al een andere monitor geprobeerd?) :
stekkertjes aandrukken, netwerkkaart, modemkaart, geluidskaart etc. eruit (zoals Tanja oppert) en het ding wil dan nog niet:

1. kaartjes er nog steeds uitlaten, pak eens een bootdisk van '98 en probeer eens op te starten met diskette in de drive.

als dat dan OOK niet wil :

2. laat de kaartjes er nog steeds uit en haal de systeembatterij er eens uit en laat 'm een minuutje of wat buiten de pc (vervang 'm densoods als het al een oude is).

Plaats 'm terug (of de nieuwe) en wat gebeurt er nu ?
 
ontzettend bedankt tanja voor je tips ik ga een andere voeding kabel halen en ga dit proberen als dit niet oplost hoor je het nog wel van me nogmaals vriendelijk bedankt dat je hebt geantwoord op mijn vragen groetjes peter
 
Daar zitten we hier voor hoor:D

Maar als je je kast open hebt, dan zie je toch nog veel kabels zitten? Die bedoel ik, die met geel rood en zwarte draden met een witte platte uiteinde. Daar heb je toch nog wel een paar van ongebruikt? Als je die eens omwisselt. Die hoef je niet te kopen.

Zo 1 dus
voedingskabel.jpg


En probeer alle andere tips ook nog even. Pasja heeft ook een heleboel mogelijkheden gegeven.:)
 
Laatst bewerkt:
IK WIL EVEN REAGEREN OP JOU BERICHTJE TANJA
HET IS EEN BEETJE RAAR ALLEMAAL IK SNAP ER NOU HELEMAAL GEEN SNARS MEER VAN.
LUISTER IK HEB DE HARDE SCHIJF LOSGEKOPPELD EN HET BLOKJE VAN WAAR JE HEM MEE OP MASTER ZET
ERUIT GEHAALD TERUG GEPLAATST EN WAREMPEL DE COMPUTER START OP.
IKKE BLIJ NATUURLIJK. MAAR WAT GEBEURT ER NOU
IK PLAATS DE HARDE SCHIJF WEER TERUG OP Z,N PLAATS WAAR HIJ HOORT, EN NIKS MEER, ALWEER HETZELFDE PROBLEEM.IK WEER DE SCHIJF LOSGESCHROEFT, EN ONDERIN DE PC GELEGD EN HIJ START WEER OP.ALLEEN START HIJ HEEL ERG TRAAG OP.
NU WEET IK HET NIET MEER GRAAG JOU REACTIE HIEROP
 
Het blijft vaag. Zelfs het verplaatsen van de harde schijf geeft problemen. Heb je al een andere flatcable (platte kabel met meestal 40 draadjes naast elkaar) geprobeerd?

Het klinkt alsof er niet atijd goed contact gemaakt kan worden. (Boven niet, beneden wel)Ook vreemd dat nu master of slave een rol gaat spelen, daar had je toch niets aan veranderd?

PS. Zou je aub de Caps Lock toets uit willen zetten. Dit komt op internet over als "schreeuwen" ;) (hoofdletters dus)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan