dialer blijft zich installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

forte

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2003
Ik heb last van een dialer (DSB) die zich alleen in de veilige modus laat verwijderen, zij het niet dat hij "zichzelf" telkens weer installeert.

Ad aware ziet hem niet.

Wat moet ik hier aan doen?

Bedankt alvast voor jullie reactie!:thumb:

Geplaatst door forte
Ik heb last van een dialer (DSB) die zich alleen in de veilige modus laat verwijderen, zij het niet dat hij "zichzelf" telkens weer installeert.

Ad aware ziet hem niet.

Wat moet ik hier aan doen?

Bedankt alvast voor jullie reactie!:thumb:

Plaats even een HijackThis-log in de daarvoor bestemde topic; instructies vind je daar in het eerste bericht: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=169370

Dag Forte!

Ja zeg dat is raar bij mij doet zich hetzelfde probleem voor. Heb in veilige modus het mapje DSB met daarin het bestandje DSB.exe verwijdert, en daarbij AD-aware laten draaien om de daarbij gemaakte spyware op te ruimen. Ook heb ik Hijackthis de scan laten doen en aangevinkt waar DSB.exe in voorkwam. Mijn computer daarna een reboot gegeven en het klopt dan dat het mapje en bestand DSB (Dialer) niet meer voorkomt op mijn harde schijf. Maar wat schetst mijn verbazing? Even later staat dit mapje er doodleuk weer bij onder het mapje progam files. Blijkt dus dat deze zich automatisch weer herinstalleerd. Naar mijn mening is het fout gegaan nadat ik de site kicken.com heb bezocht om een filmpje te downloaden. Waarbij ik een dialer venster kreeg te zien die je niet direct kon wegklikken.
Heel graag hoor ik jou bevindingen want ik snap er geen &%#@@! meer van!

Als een ander weet wat er aan de hand is ..please tell me.

Vriendelijke groet Jeroen.

Geplaatst door Thowra
Ook heb ik Hijackthis de scan laten doen en aangevinkt waar DSB.exe in voorkwam. Mijn computer daarna een reboot gegeven en het klopt dan dat het mapje en bestand DSB (Dialer) niet meer voorkomt op mijn harde schijf. Maar wat schetst mijn verbazing? Even later staat dit mapje er doodleuk weer bij onder het mapje progam files. Blijkt dus dat deze zich automatisch weer herinstalleerd.

Hoi Jeroen,

Ook jij moet gewoon even je HijackThis-log voorleggen aan de experts. Je mag dan zelf alles hebben aangevinkt waarin je "DSB.exe" herkende, de echte boosdoener (die ervoor zorgt dat het steeds terugkomt) zul jij niet herkennen en dus ook niet kunnen verwijderen. De experts kunnen je wel vertellen wat precies verwijderd moet worden. Plaats je HijackThis-log dus in de daarvoor bestemde topic: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?threadid=169370. Dan ben je voor je het weet van deze dialer af.

Groetjes,

Buffy

Hoi Buffy,

Bedankt voor je supersnelle reactie. Ben benieuwd.

;)

Jeroen

Het kan natuurlijk zijn dat de file ook in de temp directory zit, dan kan hij zichzelf weer installeeren bij een nieuwe herstart.

Ik zou na het verwijderen van het bestand ook de temp directories leegmaken en dan de pc weer opstarten. Misschien dat dat helpt.

Dag Lucky Fred. Bedankt voor je reactie. Het probleem is inmiddels verholpen. Tijdens de scan van Hijackthis bleken andere bestanden mede de boosdoener te zijn van het herstarten van dsb.exe. Dankzij de hulp van Buffy ben ik hiervan af. Top!

Jeroen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan