• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

dialog maken

• Onderwerp starter Onderwerp starter loic
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

loic

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2004
(excel 2002)

Ik ben meer de help functie gaan gebruiken en de engelse versie begin ik onder de knie te krijgen. Ik kan beter engels dan ik dacht. ook op de sites die hier boven staan heeft geholpen om de formules te maken. Volgens mij lukt het me om alle formules nu te gebruiken. Heeft die wiskunde toch nog nut.
Nu heb ik een work sheet gemaakt met allerlei berekeningen.
Nu leek het me handig om een simpel programmatje te maken om de data te kunnen invoeren zonder dat je de berekeningen hoeft te zien. Ik heb een dialog sheet gemaakt. Als voorbeeld heb ik op tabblad speelgoed een simpele rekensom staan
A1 = X
A2 = Y
A3 = X+Y

Nu wil ik beginnen met een dialog (I) waar 1 knop op zit genaamd = verder en de functie = volgende dialog

nu maak ik een dialog sheet aan.
Ik maak hiervoor een edith box met invoer = number (X)
1 knop genaamd verder en een knop genaamd cancel

Dan is zijn mijn vragen:
1 hoe zorg ik ervoor dat de invoer X gekoppeld wordt met A1
2 hoe zorg ik ervoor dat de knop next de functie krijgt om naar de volgende dialog te gaan?
3. Hoe maak ik een nieuwe dialog aan?
4. hoe kan ik in een dialoog de eindbereking laten zien die in vak y staat?

Als ik deze antwoorden heb dan kan ik gaan verder puzzelen. Alvast bedankt voor de hersenspinsels.

Begrijp ik dit goed: je werkt met Excel 2002 (= versie 10) en je maakt gebruik van Excel 5.0-dialoogblad?

Waarom maak je geen UserForm aan in de VBEditor? Dat is wat er in de huidige versies wordt gebruikt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan