Dialoog venster met 2 keuze lijsten voor rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hollypro1

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Heb deze vraag al meerdere keren gesteld.
Weinig of geen antwoord.
Is het uberhout mogelijk, om via een dialoog venster 2 keuze lijsten te beheren.
voorbeeld:

Wil van een bepaald persoon de soort vrijedag zien.

Dus een rapport moet aan twee voorwaarden voldoen
heb in marco verschillende voorwaarde geprobeert, maar alleen maar fout meldingen

Hoop dat iemand me kan helpen

Laatst bewerkt:
Kun je uitleggen wat je precies wilt? Zoals je het nu stelt, denk ik dat je met behulp van een keuzelijst een selectie wilt maken uit een andere keuzelijst, waar dan een rapport van moet worden gemaakt.
Dit is zonder meer mogelijk, maar een voorbeeld db is dan wel zo gemakkelijk!

Michel

Bedankt voor je reactie

Voorbeeld gaat niet lukken, heb van alles geprobeerd, hij is nu 211mb groot, ingepakt en gecomprimeerd
Maar je verwoording is correct
Ik kies een week, daarna een persoon.
en wil dus van bijv. week 1 alle vrije dagen zien van bijv. gerrit
en dan dit op papier.

Mag ik hem je ook rechtstreeks toesturen?

Als de db 211 MB groot is, denk ik niet dat er veel mailservers zijn die dat doorlaten; ik heb zelf een limiet van 10MB voor een mailtje... Wat je zou kunnen doen: maak een kopie van de db, gooi alle tabellen er uit die er in dit verband niet toe doen, en laat in de tabel die je wilt kunnen filteren op het formulier voldoende records over om een beetje zinvol te kunnen filteren. Met comprimeren zou je de db dan voldoende klein moeten kunnen krijgen om te uploaden.
Ik probeer thuis nog wel een voorbeeldje te maken, dat je eventueel op weg kan helpen.

Michel

Zou mooi zijn, voorbeeld is altijd aan tepassen toch.

vergissing mij bestand is 210 kb

Hoi Hollie,

Een voorbeeldje van een oplossing zit in de bijlage. Deze db bevat ook een aantal oplossingen voor andere vragen die ik deze week ben tegengekomen op het forum, dus snuffel er maar eens doorheen... Het gaat voor jou met name om formulier <Vragen+Antwoorden>.

Met de techniek achter het formulier lijkt me jouw probleem al redelijk opgelost. Ik zie dat je ondertussen je db ook hebt gepost, maar dat is een Access 2007 db zo te zien, en ik behelp mij nog met 2003 ;-)

Laatst bewerkt:
Oops.... Ging daar iets mis? Probeer ik het nog een keer.... Dat krijg je er van als je als man probeert te multitasken...:o

Bijlagen

Dan ben ik voorlopig even uitgerangeerd, want ik heb 2007 met de grootst mogelijke snelheid van mijn systeem afgeknikkerd nadat ik tot de conclusie was gekomen dat het een .... pakket is. Zolang ze bij Microsoft uit uiterlijk van een programma belangrijker vinden dan de werking, zal dat ook wel zo blijven.
Eigenlijk onderstreep je met dit geval mijn stelling, want compatibiliteit?
Wat geeft-ie eigenlijk aan als probleem?

Hij geeft het midden blok niet weer, waar de gegevens komen, en dus het antwoord
kan wel hoofdstuk en vraag kiezen, maar krijg geen antwoord te zien.
Dit doet hij in 2003 wel

Probeer het eens met deze versie; ik heb wat functies uitgezet die misschien een probleem zijn voor 2007.

Bijlagen

allereert gaat het open al verkeerd, daar kom ik wel omheen (de macro auto, kan 2007 niet mee overweg).
als ik het formulier open, zie ik al direct geen tekst in het antwoorden blok.

Hollypro1 en OctaFish.

Sorry dat ik me even met jullie discussie ga bemoeien.
Jullie hebben allerlei geode dingen geprobeert, maar kwamen niet tot een oplossing.
Ik heb even gekeken naar het bestand van Hollypro1 en het viel me op dat er op een moeilijke manier gebruiki wordt gemaakt van de filter oplossing.
De FilterApply is duidelijk de boosdoener in deze database.
Over de andere functie zal ik het maar niet hebben. Ik weet niet welke rol deze nu spelen.

Onderstaande code is de oplossing voor je probleem in Access 2007 (en ook in eerdere versies)
Code:
Private Sub cboQuestions_Click()
    Me.Filter = "questionid = Forms![Vragen+Antwoorden]!cboQuestions"
    Me.FilterOn = True
    DoCmd.Requery
End Sub

De code die er al stond voor cboQuestions_AfterUpdate() kan je laten vervallen.
Zowiezo is het raar om gebruik te maken van BeforeUpdate() en AfterUpdate() te gebruiken in alleen maar selectievelden. Je wilt helemaal niets updaten je bent alleen maar iets aan het lezen uit de database.

Maar goed. Als je deze code hebt toegevoegd dan zal iedere keer nadat je een nieuwe vraag hebt geselecteerd de rest van het scherm worden bijgewerkt.

VERGEET NIET DE EERSTE KEER DE BESTAANDE FILTER UIT DE EIGENSCHAPPEN VAN HET FORMULIER TE HALEN. ANDERS WERKT HET NOG NIET.

Succes
Wim

Hoi Wim, bedankt voor je reactie

Ik werk met 2007, en heb weinig of geen verstand van formule's, of werkingen van een filter.
ik doe niet anders als uit voorbeelden, knippen, plakken en copieren.
van daar dat ik aan een beetje database als deze kom. http://8m8.nl/

mijn insteek is deze: ik wil doormiddel van een filter, de week, en de persoon kunnen selecteren. en dan van deze week, en persoon, de gegevens op papier.

Het voorbeeld van noordenwind 2007. en dan het formulier: Dialoogvenster Verkooprapporten. is een perfect voorbeeld.

kan normaal gesproken met knippen en plakken, de boel wel naar mijn hand zetten, maar uit deze formule en verwijzingen kom ik als leek niet meer uit. te complex

Zou het fijn vinden als je me zou willen helpen.

groetjes Marcel

Hoi Wim, bedankt voor je reactie

Ik werk met 2007, en heb weinig of geen verstand van formule's, of werkingen van een filter.
ik doe niet anders als uit voorbeelden, knippen, plakken en copieren.
van daar dat ik aan een beetje database als deze kom. http://8m8.nl/

mijn insteek is deze: ik wil doormiddel van een filter, de week, en de persoon kunnen selecteren. en dan van deze week, en persoon, de gegevens op papier.

Het voorbeeld van noordenwind 2007. en dan het formulier: Dialoogvenster Verkooprapporten. is een perfect voorbeeld.

kan normaal gesproken met knippen en plakken, de boel wel naar mijn hand zetten, maar uit deze formule en verwijzingen kom ik als leek niet meer uit. te complex

Zou het fijn vinden als je me zou willen helpen.

groetjes Marcel

Marcel,

Ik heb mijn best gedaan. De bijlage blijft echter aan de grote kant, dus ik kan hem niet mee sturen. Heb je een email adres voor me dan stuur ik hem zo wel?)

even wat uitleg,
1. Ik heb de keuze voor 'week' en 'personeelsid' op het hoofdformulier opgenomen.
2. Ik heb daar alleen 'keuzelijsten met invoervak' van gemaakt. Scheelt informatie op het scherm.
3. Ik heb in VBA de 'RecordClone' uitgebreid met 'weekid'
4. Ik heb een knop opgenomen met VBA code daar achter. Deze knop toont alleen de geselecteerde gegevens.
5. Ik heb je query afhankelijk gemaakt van de beide keuze rubrieken.

Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik dat graag van je.

Succes
Wim

OctaFish, ik wil je bedanken voor de moeite die je hebt genomen, om mij te helpen.

Wim ook jouw wil ik hartelijk bedanken voor de oplossing.
het werkt zo perfect. een klein maartje?
Is het simpel aan te passen, dat als ik een week nummer kies, hij
bij de keuze personen, dan ook alleen de personen laat zien, die een vrije dag hebben?
Ik krijg nu alle personen, ook die geen record hebben.

Ben hier al reuze blij mee hoor.

Wacht op je antwoord, en zal daarna deze vraag met opgelost beantwoorden.
nogmaals bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan