CyberJaap
Gebruiker
- Lid geworden
- 19 aug 2008
Ik zit met een probleempje waar ik niet uit kom.
Om tekstbestanden met een standaard bestandsnaam te importeren maak ik gebruik van een macro die ik middels de recorder heb gemaakt. Het probleem is nu dat de standaard bestandsnaam sinds kort dagelijks wijzigt met een datum-notatie en ik dus 2 opties heb:
1. Bestandsnaam steeds aanpassen (zonder datumnotatie) en de macro gebruiken of
2. De macro aanpassen waarbij aan het begin gevraagd wordt welk bestand gebruikt moet worden.
Persoonlijk wil ik gebruik maken van de tweede optie, echter heb ik geen idee hoe ik binnen de macro het dialoogvenster kan aanroepen om daarna de macro z'n werk af te laten maken.
Iemand wellicht een tip? Hieronder doe ik het begin van de macro om aan te geven wat het huidige begin is.
Alvast bedankt.
Ik had overigens ergens op dit forum iets gelezen over Application.GetOpenFilename, maar die functie in de macro verwerken snap ik ook (nog) niet en wellicht denk ik daar ook wel verkeerd mee.
[EDIT 20:34]
Kan ik iets met de volgende code die ik in het VBA forum heb gevonden en zo ja; hoe pas ik dat dan toe op mijn macro?
Om tekstbestanden met een standaard bestandsnaam te importeren maak ik gebruik van een macro die ik middels de recorder heb gemaakt. Het probleem is nu dat de standaard bestandsnaam sinds kort dagelijks wijzigt met een datum-notatie en ik dus 2 opties heb:
1. Bestandsnaam steeds aanpassen (zonder datumnotatie) en de macro gebruiken of
2. De macro aanpassen waarbij aan het begin gevraagd wordt welk bestand gebruikt moet worden.
Persoonlijk wil ik gebruik maken van de tweede optie, echter heb ik geen idee hoe ik binnen de macro het dialoogvenster kan aanroepen om daarna de macro z'n werk af te laten maken.
Iemand wellicht een tip? Hieronder doe ik het begin van de macro om aan te geven wat het huidige begin is.
Alvast bedankt.
Code:
Range("A1").Select
With ActiveSheet.QueryTables.Add(Connection:= _
"TEXT;G:\Management Info\Amsterdam\Nachtverwerking\Manco lijsten\manco_met_vrrd_artikelen_1808" _
, Destination:=Range("A1"))
.Name = "manco_met_vrrd_artikelen_1808"
.FieldNames = True
.RowNumbers = False
.FillAdjacentFormulas = False
.PreserveFormatting = True
.RefreshOnFileOpen = False
.RefreshStyle = xlInsertDeleteCells
.SavePassword = False
.SaveData = True
.AdjustColumnWidth = True
.RefreshPeriod = 0
.TextFilePromptOnRefresh = False
.TextFilePlatform = 850
.TextFileStartRow = 1
.TextFileParseType = xlDelimited
.TextFileTextQualifier = xlTextQualifierDoubleQuote
.TextFileConsecutiveDelimiter = False
.TextFileTabDelimiter = True
.TextFileSemicolonDelimiter = True
.TextFileCommaDelimiter = False
.TextFileSpaceDelimiter = False
.TextFileColumnDataTypes = Array(9, 9, 9, 2, 2, 2, 2, 1, 2, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1, 1)
.TextFileTrailingMinusNumbers = True
.Refresh BackgroundQuery:=False
End With
[EDIT 20:34]
Kan ik iets met de volgende code die ik in het VBA forum heb gevonden en zo ja; hoe pas ik dat dan toe op mijn macro?
Code:
file = Application.GetOpenFilename("Alle bestanden (*.*),*.*")
If file = False Then Exit Sub
Workbooks.Open Filename:=file
Laatst bewerkt: