Dialoogvensters automatisch openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hrl18

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2007
ik heb een formulier gemaakt! als excel start dan komt er een berichtje of ik wil afdrukken of dat ik wil verdergaan met het invullen van het formulier! als ik dan verder ga met invullen, dan meot ik als ik klaar ben met het formulier! een dialoogvenster krijgen met opties om te printen,
het dialoogvenster heb ik al maar eht programma weet niet wanneer het einde van het formulier is, dus springt het dialoogvenster ook neit open? wieheeft hier een oplossiong voor?

kan je niet gewoon een knopje bijplaatsen in de knoppenbalk?
Met één klik op dat knopje heb je dan je formuliertje...

Groetjes,
JHx.

Knop

Ik krijg die knop niet op de balk gezet!

Set menubar = CommandBars.Add _
(Name:="mBar", Position:=msoBarRight, MenuBar:=True)
With menubar
.Protection = msoBarNoMove
.Visible = True
End With

Ik zou dat eigenlijk niet doen vanuit programma-code, maar gewoon éénmalig manueel die knop in de knoppenbalk plaatsen. Een formulier kan je echter niet rechtstreeks openen vanuit de knoppenbalk. Dat gaat enkel vanuit een "sub-procedure" die je wel kan toekennen aan een knoppenbalk-knop.
Dus:
1. Open een (nieuwe) module en voeg volgende procedure toe:
Code:
Public Sub ToonFormulier()
   NaamVanFormulier.Show
End Sub
2. Ga terug naar Excel en kklikk met de rechtermuisknop op de knoppenbalk.
3. Je krijgt een lijstje met helemaal onderaan "aanpassen". Klik daar op.
4. Je krijgt een venstertje met als titel "Aanpassen". Klik op het tabblad "Opdrachten".
5. In de keuzelijst "Categorieën" kies je "Macro's".
6. Sleep vanuit "Opdrachten" een "Aangepaste knop" naar de knoppenbalk, en laat hem los juist daar waar je hem hebben wil.
7. Klik erop met de rechtermuisknop en kies "Macro toewijzen...".
8. In het venster "Macro toewijzen aan knop" klik je op "ToonFormulier" en dan op "OK".
9. In het venster "Aanpassen" klik je op "Sluiten".
10. Klik op de zopas toegevoegde knop in de knoppenbalk ... Je formuliertje verschijnt !!!
11. Voor je afsluit... nog even alles opslaan!

Groetjes,
JHx.

PS: 't is niet echt aan mij om je hier op te wijzen, maar eigenlijk hoort dit probleem thuis bij "Home > Helpmij.nl Forum > Software > Microsoft Office > Visual basic for Applications (VBA) " of bij "Home > Helpmij.nl Forum > Software > Microsoft Office > Excel"

het is gelukt! bedankt! :cool:
Ik zet mn vraag de volgende keer in eht goede forum.

Togniet!

ik krijg een foutmelding in de formule:
Private Sub OK_Click()
If PromptDialog.JustSaveDraft.Value = True Then
MyItem.Save
End If
If PromptDialog.JustSaveDraft.Value = False Then
MyItem.Print
End If
PromptDialog.Hide
End Sub

Set MenuBar = CommandBars.Add _
(Name:="mBar", Position:=msoBarRight, MenuBar:=True)
With MenuBar
.Protection = msoBarNoMove
.Visible = True
End With

Het dikgedrukte is dan blauw geselecteerd!
de knop werkt, maar als ik dan op OK klik dan krijg ik de foutmelding!

Tot mijn spijt kan ik je daarbij niet verder helpen...
De antwoorden dat ik je tot nu toe gegeven heb gingen over Office-Algemeen. Het probleem waar je nu mee zit is volgens mij specifiek Excel-VBA en daar ken ik ni veel van.
Misschien kan een moderator de vraag verplaatsen naar het betreffende forum... daar heb je meer kans op een goed antwoord, en daar zullen toekomstige "zoekers" het ook makkelijker vinden.

Groetjes,
JHx.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan