Diapresentatie bewerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

helmus

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2001
Berichten
601
Ik kreeg laatst een diapresentatie binnen via e-mail. grote 3.516 kb.
Het ikoontje dat daar bij hoor heeft een diascherm en een blauwe pijl.

Nu heb ik zelf een dia resentate met powerpoint gemaakt, deze heb ik op geslagen n Mijn Documente, grote 119.524 kb. het ikoontje dat daarbij hoor heeft een oranje vakje
'power point ikoon'.

Het verschil tussen de ene diapresentatie in het aantal kb. is wel erg groot, dat terwijl beide presentatie toch maar10 foto's hebben.
Hoe kan ik de door mij gemaakte presentatie verkleinen zodat ik hen per mail kan versturen?

Ik hoor het wel, b.v.d.
 
diapresentatie

Onder menu bestand staat inpakken voor cd, probeer dat eens. Ik ben er niet zeker van
 
Het eerste icoon is van een .pps bestand... een powerpoint voorstelling
Het tweede icoon [oranje] is een .ppt bestand, een powerpoint presentatie

[de eerste kun je met één muisklik opstarten en draait dan de hele show automatisch af]

Om de presentatie te verkleinen [aantal kB] moet je beginnen met de foto's terug brengen in resolutie, bijvoorbeeld met Photoshop of Irfanview -> foto openen en meteen weer "opslaan als" webkwaliteit of laagste kwaliteit jpg... dat is voor een presentatie meer dan goed genoeg.........
 
Vanaf versie 2003 kun je de foto's in je presentatie comprimeren.
Ik heb zelf nu 2007 maar dacht dat het als volgt ging:
Rechts klikken op de foto. Figuur bewerken - bij Geavanceerd staat een optie comprimeren. Daar moet je kiezen voor niet alleen de geselecteerde foto maar voor Alle foto's in deze presentaties.
Sla de presentatie dan onder een andere naam op en deze zal veel kleiner zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan