ldries46
Gebruiker
- Lid geworden
- 1 mrt 2006
- Besturingssysteem
- Windows 11
Ik heb vanaf 1962 t/m ca 2000 of iets later, toen ik digitaal ben gegaan, gemaakt en de meeste zijn bewaard gebleven. Ondanks zorgvuldig kijken wat ik heb bewaard zijn dat er erg veel geworden. Ik he besloten dat ik ze allemaal ga inscannen. Er blijkt inmiddels veel stof op te zitten zowel op de in glas ingeraamde als op die zonder glas. Schoonmaken met bv beeldscherm reiniger of toetsenbord reiniger heeft geen merkbaar effect. (Ik heb natuurlijk tot nu toe alleen alleen dia's in glas geprobeerd)
Mijn vraag is nu welk fotobewerkings programma heeft een goede stofreductie functie (bv in AI) zodat ik niet elk stofdeeltje apart hoef te gaan weg poetsen. Momenteel gebruik ik voor foto bewerking Photoshop Elements uit 2020. PS ik gebruik een dergelijk programma te weinig om een programma te leasen voor een jaar maar wel teveel om het bv voor 1 maand te leasen. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een freeware dan wel een koop programma waarin in ieder geval een module stofreductie zit
Mijn vraag is nu welk fotobewerkings programma heeft een goede stofreductie functie (bv in AI) zodat ik niet elk stofdeeltje apart hoef te gaan weg poetsen. Momenteel gebruik ik voor foto bewerking Photoshop Elements uit 2020. PS ik gebruik een dergelijk programma te weinig om een programma te leasen voor een jaar maar wel teveel om het bv voor 1 maand te leasen. Dus mijn voorkeur gaat uit naar een freeware dan wel een koop programma waarin in ieder geval een module stofreductie zit