dia's scannen

Status
Niet open voor verdere reacties.

loopkevers

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2010
Hallo,

Welke dia- en negatiefscanner, tot een 300 euro, voor een Windows7 geeft goede resultaten?

Beste dank.

Epson Perfection Photo. Zelf heb ik een V350, zit een mal bij voor ingeraamde dia's en heeft een film transport mechanisme.
Gebruik ik onder Linux, werkt perfect
Evt Vuescan aanschaffen als je het Epson programma niet zo fijn vind

Jammer is het, dat die test alleen maar goedkope scanners test en dat deze al gedateerd is (25-10-2010).. Je wilt tenslotte toch nette plaatjes overhouden...
Nou is het dus niet zo dat die dingen een beroerde scan achterlaten, maar toch ..
De test was gebaseerd op 1 punt: Welke diascanner uit de diascanner-test vinden we acceptabel ? (en waarschijnlijk ook budget tot 100 euro)

Ikzelf heb geen diascanner, maar wel een flatbed-scanner met dia-mal voor 5 negatieven (Epson V200) welke nette (tenmiste, dat vind ik dan) scans laat zien .

Maar, net wat Andre@home zei, onder de Epsons is zéker een geschikte scanner voor jou !

Beste dank voor uw reacties. Ik krijg zo de indruk als ik uw berichten lees, dat het best de voorkeur gegeven wordt aan een flat-bedscanner. Of aan een filmscanner zoals ik in tests kan lezen. Spijtig genoeg gaan veel van die tests zoals u ook vermeldt over toestellen die niet meer te krijgen zijn (zoals de duurdere Nikon). Vroeger heb ik mijn dia's al gescand met een goedkopere diascanner. Die resultaten waren maar middelmatig. Daarom zocht ik een nieuwe betaalbare scanner waarvan ik zeker ben dat de resultaten goed zijn.

Als ik nu opnieuw een scanner moest kopen zou het beslist weer een Epson Perfection Vxxx Photo worden. Behalve dat je er dia's en negatief film mee kan scannen kan je er ook perfecte scans van documenten mee maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan