diavoorstelling met muziek mailen

Status
Niet open voor verdere reacties.

TE0904

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2010
Ik heb PowerPoint 2003.
Ik wil een diavoorstelling (PPS) met een muziekje over de mail kunnen verzenden. Ik weet al dat het wav-bestanden moeten zijn en niet te groot, anders worden ze gekoppeld en niet ingesloten en kun je zo’n pps niet met muziek per mail verzenden.

Voor zover ik het kan bekijken zijn er twee manieren:

Je kan in een powerpointpresentatie of voorstelling muziek toevoegen via

Invoegen, Films en geluiden, Geluid uit bestand, en dan aan de slag met Aangepaste animaties, effectopties etc.

Maar je kan ook een geluidsbestand laten afspelen via

Diaovergang, Geluid, Ander geluid.

Maar wat is bij het maken van een PPS met een muziekje nou het verschil tussen die twee en zijn er voor- en nadelen, vooral als het gaat om mailen?

Maakt geen verschil. Met invoegen kan je echter je eigen muziek invoegen en ben je niet afhankelijk van Microsoft.
Let op dat, als je een pps wilt mailen dat de muziek is ingevoegd. Je kan aangeven hoe groot het muziekbestand maximaal is wat ingevoegd mag worden. (maximale grootte van geluidsbestand)
Henk

Bedankt voor je antwoord.

Maar wat bedoel je met "Dan ben je niet afhankelijk van Microsoft"?

En de maximale grootte van je in te sluiten geluidsbestanden aanpassen, geldt dat voor beide manieren?

Groetjes,
T.

Met "je bent niet afhankelijk van Microsoft" bedoel ik dat je ieder willekeurig bestand, waar dan ook vandaan kan invoeren. Als je de presentatie niet mailt kan je volgens mij ook mp3 bestanden invoeren.
In PP kan je aangeven wat de maximale bestandsgrootte mag zijn om geluidsbestanden in te sluiten, die vervolgens gemaild kunnen worden. Volgens mij, maar dat weet ik niet zeker, geldt dat voor beide manieren.
Henk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan