Beste Helpmij forumleden,
Ik heb een probleem met Excel waar ik al zo'n beetje de hele dag mee bezig ben en er maar niet uit kom.
Ik heb een tabel met waarden ingevoerd in Excel, hieruit zoek ik 1 waarde die het dichtst in de buurt komt van een waarde die ik eerder uitgerekend heb.
De uiteindelijke uitkomst die ik dan zoek is het nummer van de rij en de kolom bij elkaar opgeteld.
Moeilijk uit te leggen maar met het Excelbestand in de bijlage wordt het hopelijk duidelijker!
Voorbeeldje:
Gezochte waarde: 0,0185994 (Geel in het Excelbestand)
Dichtsbijzijnde waarde in de tabel: 0,018665 (Oranje in Excel)
Uitkomst is 21,5 ('kolomnummer' 0,5 opgeteld bij 'rijnummer' 21, Groen in Excel )
Is het mogelijk om dan een cel te krijgen waarde de waarde 21,5 in staat?
Hopelijk kunnen jullie me helpen en alvast bedankt voor jullie hulp!
Ik heb een probleem met Excel waar ik al zo'n beetje de hele dag mee bezig ben en er maar niet uit kom.
Ik heb een tabel met waarden ingevoerd in Excel, hieruit zoek ik 1 waarde die het dichtst in de buurt komt van een waarde die ik eerder uitgerekend heb.
De uiteindelijke uitkomst die ik dan zoek is het nummer van de rij en de kolom bij elkaar opgeteld.
Moeilijk uit te leggen maar met het Excelbestand in de bijlage wordt het hopelijk duidelijker!
Voorbeeldje:
Gezochte waarde: 0,0185994 (Geel in het Excelbestand)
Dichtsbijzijnde waarde in de tabel: 0,018665 (Oranje in Excel)
Uitkomst is 21,5 ('kolomnummer' 0,5 opgeteld bij 'rijnummer' 21, Groen in Excel )
Is het mogelijk om dan een cel te krijgen waarde de waarde 21,5 in staat?
Hopelijk kunnen jullie me helpen en alvast bedankt voor jullie hulp!