Opgelost Die verdomde Edge krijg ik niet uit Outlook

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

so10070

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2014
Ik kies mijn browser (Firefox) in
  • Instellingen --> Apps --> Standaard apps --> Webbrowser --> Firefox
  • In Outlook: Opties --> Geavanceerd --> Bestand- en browservoorkeuren --> Hyperlinks openen vanuit Outlook in --> Standaardbrowser
En toch wordt telkens vanuit Outlook Egde geforceerd geopend.

Hoe los ik dit op

Thanks

Welke versie van Outlook gebruik je?
De optie Bestand- en browservoorkeuren heb ik niet in Opties --> Geavanceerd.
Ik gebruik Outlook van Office Professional Plus 2021.

Bij mij start Firefox zonder problemen als ik een link in outlook aanklik.

Laatst bewerkt:
Naar Firefox aanpassen.
1. Open Windows Settings or Control Panel and navigate to Default Programs.
2. Choose Microsoft Edge as your default browser.
3. Click on the link in your email to confirm that it opens in Edge, then close Edge.
4. Reopen Chrome
5. Select Chrome as your default browser
6. Click on the link in your email again. It should now open in Chrome.

Dit al gedaan?\Outlook Standaardbrowser.jpg

Dan zou ik zeggen: geniet van Edge, want laten we eerlijk wezen: zoveel verschil maakt dat nu óók weer niet uit. Een browser is een browser. Bovendien maken ze gebruik van dezelfde engine. En of je nu je ziel (en je data) verkoopt aan Microsoft of aan Google, dat lijkt mij ook lood om oud ijzer.

Hier zal het goede antwoord wel bij staan. 163 antwoorden. Kost twee uur maar dan heb je ook wat.

Exact de oplossing die ik ook had aangegeven, maar dan vanuit de Nederlandse versie. En die werkt lang niet bij iedereen, als je zelf de 163 antwoorden hebt doorgelezen :).

Ok, bedankt voor jullie suggesties. Maar de agressieve marketing van Microsoft blijft gelden.
Zal me erbij neer moeten leggen.
:mad:

Collega's, nog even een opheldering over dit onderwerp. En waar ChatGPD je al niet kan helpen.

Op dit moment is het in Outlook niet mogelijk om de standaardbrowser voor het openen van e-mails in een webbrowser te wijzigen. Outlook opent links naar webpagina's altijd in Microsoft Edge, ongeacht de standaardbrowser die je hebt ingesteld op je computer. Dit komt doordat de integratie van Microsoft Edge diep verweven is in de Outlook-app en de Windows 10/11-omgeving.

Er zijn echter een paar mogelijke alternatieven die je kunt overwegen:

1. Handmatig openen in een andere browser:Als je een probleem hebt met de weergave van een bericht en je wilt het openen in een andere browser dan Edge, kun je de URL van de berichtweergave kopiëren en deze handmatig in je gewenste browser plakken.
  2. Gebruik de webversie van Outlook:Als alternatief kun je Outlook in je standaardbrowser openen via de webversie van Outlook (https://outlook.live.com). Hier kun je e-mailberichten bekijken zonder dat ze automatisch in Edge worden geopend.
  3. Gebruik een browserextensie:In sommige gevallen kunnen extensies voor webbrowsers, zoals Chrome of Firefox, helpen om links naar webpagina's in de browser van jouw keuze te openen, maar dit zou niet van toepassing zijn voor Outlook in de desktop-applicatie.
Tot nu toe heeft Microsoft geen optie toegevoegd om dit gedrag aan te passen. Als je een voorkeur hebt voor een andere browser, zou je kunnen overwegen feedback naar Microsoft te sturen via de Feedback Hub in Windows, zodat ze deze functie mogelijk in de toekomst kunnen implementeren.

Al met al weer een vreemde gang van zaken. Begrijp post 2 dan niet, want het komt er dan op neer dat MS dit gewijzigd heeft en dat zal wel bewust zijn gebeurd.

'Als je een voorkeur hebt voor een andere browser, zou je kunnen overwegen feedback naar Microsoft te sturen via de Feedback Hub in Windows, zodat ze deze functie mogelijk in de toekomst kunnen implementeren.'

Ja, dat staat in honderden forumberichten en is naar mijn mening tijdverkwisting. MS laat zich niets gelegen liggen aan verbeterpunten, suggesties van klanten. Ze hebben een eigen(zinnig) beleid, doel en agenda.

Je kunt dat toch wel zien als je een topic hebt met 163 antwoorden en nog ben je geen steek verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan