dienst bepalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

ran

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2006
Berichten
58
In mijn query staat een tijd(uit SAP). Deze tijd moet worden toegekend aan een dienst.

Er zijn 3 diensten:
Van 6.00-1400 is vd(vroege dienst)
14.00-22.00 is md(middagdienst)
22.00 -6.00 nd(nachtdienst)

Hoe kan ik zorgen dat mbv het veld "tijd" de dienst word bepaald in een apart veld in de query?
 
Maak een tabel Diensten, en zet daarin drie velden: [StartTijd], [EindTijd] en [Omschschrijving]. Hier vul je de dienstgegevens in. Voeg deze tabel vervolgens toe aan je query, maar koppel hem niet aan een specifiek veld (zou ook niet kunnen, want welk veld zou je moeten doen?) .
Voer voor de grap de query een keer uit; als het goed is, zul je elk record drie keer terug zien komen: omdat er geen koppeling is tussen de twee tabellen, wordt elk record uit je SAP tabel gekoppeld aan elk record uit de tabel Diensten. En dat zijn er drie: dus vandaar dat ineens drie keer zoveel records ziet. Vervolgens maak je een criterium dat er dan zo uit ziet: Between [StartTijd] And [EindTijd]. En daarmee laat je dus alleen de records zien waarvan de diensttijd tussen begin- en eindtijd van je bloktijden valt. Overigens zou ik je aanraden om geen drie bloktijden te definiëren, maar 4: het is bijna onmogelijk om te filteren op bloktijden die doorlopen naar de volgende dag. Dan moet je allerlei truuks uithalen, en daar sta je vermoedelijk niet op te wachten... Ik zou de tabel dus zo maken:

0:00 06:00 nachtdienst 1
6:00 14:00 vroege dienst
14:00 22:00 middagdienst
22:00 23:59 nachtdienst 2

Maar die keus is aan jou ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan